خبرگزاری کار ایران

توییتر ۱۲۵ هزار حساب کاربری داعش را مسدود کرده است

مسئولان توییتر اعلام کرده‌اند با به کار گرفتن کارمندان بیشتر تلاش می‌کنند از تبلیغ و جذب نیرو توسط افراط‌گرایان و گروه‌هایی مانند داعش در این شبکه اجتماعی جلوگیری کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، مسئولان توییتر اعلام کرده‌اند از اواسط سال گذشته میلادی تا به امروز حدود ۱۲۵ هزار حساب کاربری را در همین راستا مسدود کرده‌اند.

این شبکه اجتماعی که حدود نیم میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد، اعلام کرد: «استفاده از توییتر برای اهداف تروریستی را محکوم می‌کنیم.»

اندیشکده بروکینگز در آمریکا، به تازگی اعلام کرده بود تحقیقاتش نشان می‌دهد دست کم ۴۶ هزار حساب کاربری در توییتر به تبلیغ و اطلاع‌رسانی برای داعش مرتبط هستند.

توییتر همچنین اعلام کرده بر تعداد اعضای تیمی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، افزوده است.

مسئولان توییتر اعلام کرده‌اند که این کار نتیجه داده است و از هم اکنون ما شاهد تعلیق و مسدود شدن تعداد بیشتری از حساب‌های کاربری هستیم؛ هم‌زمان شاهد آن هستیم که چنین فعالیت‌هایی از فضای توییتر کم‌کم برچیده می‌شود.

توییتر که مقر آن در آمریکا است همچنین اعلام کرده برای شناسایی و برخورد با جذب نیرو و تبلیغ گروه‌های افراطی‌گرا با نهادهای امنیتی و پلیسی آمریکا همچون اف‌بی‌آی همکاری می‌کند.

 

کد خبر : ۳۴۴۴۲۵