خبرگزاری کار ایران

دی‌میستورا خبر داد؛

آغاز رسمی گفت‌وگوهای صلح میان دولت سوریه و رهبران مخالفان

asdasd
کد خبر : ۳۴۳۴۹۶

«استفان دی میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل در سوریه از آغاز رسمی گفت‌وگوهای صلح میان دولت سوریه و رهبران مخالف خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، دی‌میستورا با نمایندگان مخالفان سوری دیدار کرده و امروز –سه‌شنبه – برنامه دیدار با مقام‌های دولتی را نیز در دستور کار دارد.

وی بعد از دیدار با نمایندگان مخالفان گفت که قدرت‌های جهانی باید به شکل جدیدی برای پایان دادن به درگیری‌های سوریه تلاش کنند و مذاکرات باید به توقف خشونت‌ها و درگیری‌ها در سوریه منجر شود.

برخی منابع اعلام کرده‌اند که مذاکرات دی‌میستورا با نمایندگان مخالفان، نتیجه مشخصی نداشته است.

این مذاکرات با نظارت سازمان ملل متحد به مدت شش ماه به طول خواهد انجامید و هدف از آن یافتن راه‌حلی برای انتقال قدرت و برقراری صلح خواهد بود.

دی‌میستورا همچنین گفت که کار وی به پایان رسیده و حال یافتن راه‌های برقراری صلح  برعهده گروه جهانی حامیان سوریه است. این گروه شامل کشورهایی مانند ایران، عربستان، کشورهای حوزه خلیج فارس، اتحادیه اروپا و آمریکا است.

هم‌زمان، گزارش‌ها حاکی از موافقت دولت سوریه با انتقال مواد غذایی و دیگر مایحتاج به سه منطقه محاصره شده و قحطی‌زده‌ «مضایا»، «فوعه» و «کفریا» خبر داده است.

گفت‌وگوهای صلح ژنو نخستین تلاش جامعه‌ بین‌المللی در دو سال اخیر برای پایان دادن به درگیری‌های داخلی پنج ساله در سوریه بوده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز