خبرگزاری کار ایران

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه:

موفقیت روند سیاسی در گرو مشخص شدن فهرست گروه‌های تروریستی است

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه تصریح کرد پیشرفت در روند سیاسی برای حل بحران کشور مستلزم توافق همه طرف‌های ذی‌ربط برای ایجاد فهرستی واحد برای گروه‌های تروریستی است.

به گزارش ایلنا به نقل از سانا، «عمران الزعبی» وزیر اطلاع‌رسانی سوریه در گفت‌وگو با تلویزیون رسمی این کشور، گفت: افرادی که مخالف نامیده می‌شوند، آخرین کسانی هستند که حق صحبت کردن درباره وضعیت انسانی در سوریه را دارند زیرا خدمات ارائه شده توسط دولت سوریه در مناطق جنگ‌زده چند برابر کمک‌های سازمان ملل متحد است. بخشی از کمک‌های ما در این مناطق توسط گروه‌های تروریستی به سرقت رفته و ده‌ها برابر قیمت آن فروخته شده است.

الزعبی افزود:‌ «نظام ترکیه و عربستان برگ برنده خود در منطقه را از دست داده‌اند و از این‌رو با بالا بردن سقف خواسته‌های‌شان برای تحقق پیروزی سیاسی در سوریه، مرتکب حماقت‌های سیاسی شوند.»

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه تصریح کرد، میزان موفقیت «ژنو 3» به تجارب سوری‌ها در «ژنو 2» مرتبط است. بدون شک کسانی که ژنو 2 را به شکست کشاندند برای بی‌نتیجه گذاشتن ژنو 3 نیز تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به اختلاف در زمینه فهرست گروه‌های تروریستی، گفت که برای موفقیت در روند سیاسی، باید فهرست گروه‌های تروریستی تکمیل شود. ما به‌هیچ وجه قبول نمی‌کنیم که «جیش الاسلام» و «احرار الشام» در این فهرست درج نشوند. ما هرگز با تروریست‌ها مذاکره نمی‌کنیم. در صورتی‌که طرف‌های ذی‌ربط به توافقی درباره تعیین گروه‌های تروریستی در سوریه نرسند، ما در چارچوب منافع ملی خود اقدام می‌کنیم.

کد خبر : ۳۴۲۸۹۴