خبرگزاری کار ایران

ارتش آمریکا تایید کرد؛

ملوانان آزاد شده آمریکایی در ناو «یو‌اس‌اس آنزیو» هستند

ارتش آمریکا آزادی ملوانان بازداشت شده این کشور در ایران را تایید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، ارتش آمریکا با تایید آزادی این ملونان بازداشت شده‌، اعلام کرد که تمامی آنها در حال حاضر در ناو «یو‌اس اس آنزیو» هستند.

ارتش آمریکا اعلام کرده است که در حال حاضر این افراد تحت معاینات پزشکی اولیه هستند.

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای با اشاره به قطعیت غیر عمدی بودن ورود غیر قانونی و غیر مجاز شناورهای رزمی آمریکایی به آب‌های سرزمینی ایران در خلیج فارس، از‌‌ رها سازی تفنگداران دستگیر شده آمریکایی در آب‌های بین‌المللی خبر داد.

به گزارش ایلنا، در بخشی از این اطلاعیه آمده است: در پی ورود غیر قانونی و غیر مجاز دو فروند شناور رزمی آمریکایی به آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس و در حوالی جزیزه فارسی در عصر روز گذشته (سه‌شنبه مورخ ۹۴/۱۰/۲۲) این شناور‌ها پس از تمکین اخطار شناورهای رزمی نیروی دریایی سپاه متوقف و سرنشینان آن که ۹ تفنگدار مرد و یک تفنگدار زن بودند، دستگیر شدند.

این اطلاعیه افزوده است: همانگونه که در اطلاعیه‌های قبلی تصریح شده بود در هنگام توقیف این دو شناور رزمی، ناوگروه هواپیمابر «ترومن» آمریکا و ناوگروه هواپیمابر «شارل دو گل» فرانسه در آب‌های بین المللی منطقه حضور داشته‌اند و همزمان ناو گروه هواپیمابر آمریکایی اقدام به تحرکات انفعالی و احساسی هوایی و دریایی نمود که با هوشمندی و مدیریت مقتدرانه نیروی دریایی سپاه کنترل و آرامش در منطقه تأمین شد.

کد خبر : ۳۳۷۹۱۶