خبرگزاری کار ایران

میخائیل ساآکاشویلی:

وضعیت اوکراین هرگز تا به این حد نابسامان نبوده است

رئیس‌جمهوری پیشین گرجستان گفت که با سر کار آمدن مقام‌های جدید در اوکراین، وضعیت فساد اداری در این کشور بیشتر شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «میخائیل ساآکاشویلی» که در نشست مبارزه با فساد در شهر کی‌یف صحبت می‌کرد، گفت که حتی در زمان ریاست‌جمهوری «ویکتور یانوکوویچ» نیز اوضاع به اندازه امروز خراب نبود.

به اعتقاد وی، فساد در تمام حوزه‌های زندگی در اوکراین مشاهده می‌شود و فقط به کمک اقدام مشترک با جنبش غیرحزبی «برای پاک‌سازی اوکراین» می‌توان از این وضعیت رهایی پیدا کرد.

رئیس جمهور سابق گرجستان در این نشست گفت: «در تمام این مدت حتی یک نفر را ندیده‌ام که بگوید فساد بعد از یانوکوویچ کمتر شده است. هر روز اخبار بدی در این باره می‌شنوم. حتی یک نماینده تجارت خرد و متوسط را ندیده‌ام که بگوید وضعیت بهتر شده، نه در دوره کوچما، نه در زمان انقلاب نارنجی و نه در دوره یانوکوویچ اوضاع تا این اندازه خراب نبوده است».

ساآکاشویلی افزود که با سرکار آمدن مقام‌های جدید در اوکراین هیچ چیز تغییر نکرده است، زیرا کارمندان و سیاستمداران جدید فقط نگران منافع خود هستند. آنها خود را زیر شعارهای حزبی «پترو پوروشنکو» رئیس‌جمهوری و با تکیه بر شعار «زندگی به سبک جدید» خود را پنهان کرده‌اند، اما فقط سیاستمداران و رهبران کشور سبک جدید زندگی را آغاز کرده‌اند و مردم عادی در اوکراین به همان سبک گذشته زندگی می‌کنند.

به اعتقاد میخاییل ساآکاشویلی، اوکراین می‌تواند مرکز تولید اروپا و رهبر جهان در اصلاحات، پیشرفت و الگویی برای سایرین باشد.

 

 

 

کد خبر : ۳۳۳۱۳۰