خبرگزاری کار ایران

بازداشت یک نفر در ارتباط با حملات پاریس توسط پلیس بلژیک

پلیس بلژیک یک مظنون دیگر را در ارتباط با حملات ماه گذشته میلادی در پاریس که باعث مرگ ۱۳۰ نفر شد، بازداشت کرده است.

دادستان‌ها اعلام کرده‌اند که «عبدالله سین» به فاصله کوتاهی پس از حملات ۱۳ نوامبر با عموزاده «عبدالحمید اباعود» مظنون به سرکردگی حملات، در تماس بود.

اباعود و دختر عموی وی «حسنا آیت بوالحسن» پنج روز بعد از آن حملات، در حمله پلیس به آپارتمانی در «سن دنی» در نزدیکی پاریس کشته شدند.

حملات ۱۳ نوامبر پاریس با بمب‌گذاری‌های انتحاری و تیراندازی به سمت جمعیت مردم همراه بود.

جزئیات زیادی درباره نقش ادعایی عبدالله سین که تازه دستگیر شده منتشر نشده است. گفته می‌شود وی روز سه شنبه در عملیاتی بی‌سر و صدا در بروکسل دستگیر شد.

یک سخنگوی پلیس گفت که این نیرو ابتدا بازداشت وی را اعلام نکرد تا مانع آگاهی همدستان احتمالی مهاجمان شود.

سخنگوی دادستانی بلژیک گفت که «پس از حملات تروریستی و پیش از حمله سن دنی» چندین تماس تلفنی میان مظنون و حسنا آیت بوالحسن رد و بدل شد.

قرار بود روز پنجشنبه درباره ادامه بازداشت او تصمیم گیری شود.

عبدالله سین همراه یک مظنون دیگر به نام «ابراهیمی لعزز» در دادگاه حاضر شد. بنابه گزارش‌ها لعزز ۳۹ ساله یک مرد بلژیکی مراکشی الاصل است که ماه پیش در شهر «لاکن» بازداشت شد و مظنون به کمک به صالح عبدالسلام برای فرار از فرانسه است.

پلیس دو سلاح و آثار خون را در اتومبیلی که با لعزز مرتبط است پیدا کرد اما نتیجه گیری کرد که خون متعلق به عبدالسلام نیست و هیچ کدام از سلاح‌ها توانایی شلیک گلوله واقعی را ندارد.

پلیس همچنان در تعقیب عبدالسلام ۲۶ ساله است. پلیس تصور می‌کند وی در حملات ۱۳ نوامبر شرکت داشت و بعد دوستانش وی را از مرز به بلژیک بردند.

پلیس به‌رغم چند حمله موفق به گرفتن وی نشده است.

پلیس فرانسه هزاران عملیات در ارتباط با حملات پاریس انجام داده است. صد‌ها نفر در سراسر این کشور تحت بازداشت خانگی قرار گرفته‌اند.

کد خبر : ۳۳۲۸۵۷