خبرگزاری کار ایران

نخستین هواپیمای حامل پناهجویان سوری امروز وارد کانادا می‌شود

نخستین هواپیمای حامل پناهجویان سوری، امروز -پنجشبه- به کانادا می‌رسد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، نخستین گروه از ۲۵ هزار پناهجوی سوری که قرار است در کانادا اسکان داده شوند، امروز وارد این کشور خواهند شد.

«جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا، ضمن اعلام این خبر گفت: «این یک اتفاق بزرگ خواهد بود.»

نخست وزیر جدید کانادا، در تلاش برای اسکان ۲۵ هزار پناهجوری سوری بود که طی چهار سال جنگ داخلی در سوریه آواره شده بودند اما این پیشنهاد، بعد از حملات صورت گرفته در پاریس، تحت تاثیر فشارهای سیاسی قرار گرفت.

ترودو گفت: «دو هواپیمای دولت کانادا، حامل پناهندگانی هستند که قرار است روز پنجشنبه به تورنتو و دو روز بعد به مونترال، برسد.»

پروازی که حامل حدود۳۰۰ پناهجوی سوری است، یک هواپیمای نظامی ایرباس A۳۱۰ است و برای پرواز بعدی، تصور می‌شود که از هواپیمای «چار‌تر»، استفاده شود.

پس از رسیدن هواپیما‌ها، پناهندگان تحت آزمایش‌های پزشکی قرار گرفته و بعد از انجام تشریفات اداری در ۳۶ شهرستان، اسکان داده می‌شوند.

دولت لیبرال جدید کانادا، در حال تلاش برای اسکان ۲۵ هزار پناهنده سوری در سال جاری است اما این مساله بعد از حملات مرگ‌بار صورت گرفته در پاریس، تحت تاثیر نگرانی‌های امنیتی قرار گرفت.

 «جان مک کالوم»، وزیر مهاجرت، تابعیت و پناهندگان کانادا، ابراز امیدواری کرد که دولت بتواند تا ۳۱ دسامبر، ۱۰ هزار پناهنده را اسکان بدهد و انتظار می‌رود که ۱۵ هزار پناهنده دیگر نیز تا پایان ماه فوریه وارد کانادا شوند.

کد خبر : ۳۲۸۷۴۹