خبرگزاری کار ایران

سازمان ملل تداوم حملات عربستان به مراکز درمانی یمن را محکوم کرد

دبیر کل سازمان ملل متحد، تداوم حملات هوایی عربستان سعودی به مراکز درمانی در یمن را محکوم کرد و طرف‌های درگیر را به احترام به قوانین بشردوستانه بین‌المللی فراخواند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بان کی‌مون» دبیر کل سازمان ملل، در بیانیه‌ای حملات هوایی عربستان سعودی در یمن به مراکز درمانی از جمله «یک درمانگاه سیار» تحت مدیریت سازمان پزشکان بدون مرز را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است، طبق اعلام سازمان پزشکان بدون مرز، در پی بمباران «درمانگاه سیار» وابسته به این نهاد که چهارشنبه صورت گرفت، هفت نفر زخمی شده و این درمانگاه تخریب شد.

بان کی‌ مون از طریق سخنگوی خود تأکید کرد: «تاسیسات و کارکنان پزشکی به صراحت تحت محافظت قوانین بشردوستانه بین‌المللی قرار دارند.»

دبیر کل سازمان ملل «تحقیقات بی‌طرفانه، ‌ موثر و فوری را در خصوص این حادثه درخواست کرد.»

عربستان سعودی در تاریخ ۲۷ اکتبر گذشته یکی دیگر از بیمارستان‌های تحت نظارت پزشکان بدون مرز را در استان «صعده» بمباران کرده بود که با محکومیت شدید سازمان ملل مواجه شد.

بان کی‌مون در بیانیه خود «ضرورت اجتناب‌ناپذیر احترام به قوانین بشردوستانه بین‌المللی را که پرهیز از بمباران غیرنظامیان و تاسیسات غیرنظامی را تصریح می‌کند، ‌ به همه طرف‌ها متذکر شد.»

کد خبر : ۳۲۷۰۱۸