خبرگزاری کار ایران

لحظه به لحظه با تحولات پاریس

تلاش پلیس فرانسه برای پیدا کردن عاملان حمله‌های تروریستی پاریس، به درگیری مسلحانه در حاشیه این شهر منجر شد.

درگیری مسلحانه در حومه پاریس

به گزارش ایلنا به نقل از راشا تودی، پلیس فرانسه در جریان عملیات ضد تروریستی خود برای پیدا کردن عاملان حمله‌های تروریستی پاریس، در حاشیه این شهر با مظنونان وارد درگیری مسلحانه شد.

سه افسر پلیس در این درگیر‌ی‌ها مجروح شده و دو مظنون دستگیر شدند.

تعداد دیگری از مظنونان نیز در یک آپارتمان مخفی شدند.

پلیس موفق به شناسایی این آپارتمان شده است.

سخنگوی پلیس فرانسه اعلام کرد که نهمین مظنون حملات پاریس و تعدادی از همراهان وی در جریان این عملیات هدف قرار داده شده‌اند.

بر اساس این گزارش، حدود ۵۰ سرباز در محل عملیات پلیس در «سنت دنیس» مستقر شدند.

یک منبع پلیس به روزنامه لوموند گفت که دو نفر در جریان این عملیات کشته شده‌اند و کشته شدن سومین نفر هنوز تایید نشده است. هنوز مشخص نیست این قربانیان، از مظنونان بوده‌اند یا از نیروهای پلیس.

رسانه‌های فرانسه گزارش داده‌اند که یک تروریست زن که کمربند انتحاری به خود بسته بود، پیش از آن‌که موفق به انفجار کمربند خود شود، توسط پلیس کشته شد.

این عملیات برای دستگیری «عبدالحمید اباعود» مراکشی‌اصل که به عنوان مغز متفکر حملات پاریس شناخته می‌شود، صورت گرفته بود.

 

در پی تهدید به بمب‌گذاری؛ ۲ هواپیمای فرانسوی ناچار به فرود اضطراری شدند

منابع خبری از فرود اضطراری و تخلیه مسافران دو هواپیمای خطوط هوایی فرانسه در پی تهدید به بمب‌گذاری خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، دو هواپیمای خطوط هوایی ایرافرانس به دنبال تهدید به بمب‌گذاری که توسط منابع تروریستی نا‌شناس صورت گرفته بود، مجبور به تغییر مسیر شدند.

بر اساس این گزارش، وضعیت جسمی تمامی سرنشینان این هواپیما مناسب اعلام شده است.

این دو هواپیما که از واشنگتن و لوس‌آنجلس به سمت پاریس در حرکت بودند، ناچار به فرود اضطراری در «هلی‌فکس» و «سالت لیک سیتی» شدند.

ایرفرانس تائید کرد که هر دو هواپیمای AF۰۵۵ و AF۰۶۵ به دلیل تهدید‌های تروریستی ناچار به تغییر مسیر شدند.

 

فرانسوا اولاند در پارلمان فرانسه:

هدف داعش ایجاد وحشت است/ حمله‌های خود را در سوریه ۳ برابر می‌کنیم

به گزارش ایلنا به نقل از سی ان ان، «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهوری فرانسه امروز -دوشنبه- در سخنرانی خود در پارلمان این کشور با محکوم کردن اقدام‌های داعش، گفت که فرانسه حمله‌های هوایی خود را علیه این گروه تروریستی در سوریه سه برابر می‌کند.

فرانسوا اولاند در پارلمان فرانسه

 

 

 

 

 

 

 

رئیس‌جمهوری فرانسه با اشاره به اینکه هدف داعش از حمله‌های انتحاری ایجاد وحشت است، گفت که این کشور تلاش خود را برای مبارزه با تروریسم افزایش می‌دهد.

اولاند با انتقاد از عملکرد جامعه بین الملل در جنگ علیه داعش، گفت که کشورهای مختلف باید برای مقابله با اقدام‌های این گروه اتحاد بیشتری از خود نشان می‌دادند.

وی گفت که حمله‌های ۱۳ نوامبر در بلژیک برنامه ریزی شده بودند و با کمک برخی شهروندان فرانسوی به اجرا درآمدند.

رئیس‌جمهوری فرانسه تصریح کرد که از شورای امنیت سازمان ملل برای پیشبرد جنگ علیه داعش کمک خواسته است.

اولاند سوریه را «بزرگ‌ترین کارخانه تولید تروریست در جهان» نامید و گفت: «دموکراسی ما بر در گذشته بر دشمنانی که بسیار نیرومند‌تر از این «ترسو‌ها» بودند، پیروز شده است.»

رئیس‌جمهوری فرانسه گفت که با «باراک اوباما» و «ولادیمیر پوتین» همتایان آمریکایی و روسی خود برای هماهنگ کردن اقدام‌ها در راستای نابودی داعش دیدار می‌کند.

اولاند گفت: «اتباع خارجی را که برای فرانسه تهدید به حساب می‌آیند، می‌بایست از کشور اخراج کنیم و نظارت خود را بر کسانی که مظنون هستند، افزایش دهیم.»

وی با اشاره به اینکه قانون اساسی یک کشور لازمه یک جامعه متحد و یکپارچه است، گفت که قانون اساسی باید به گونه‌ای باشد که در مواجهه با مشکلات، گزینه‌های کاربردی ارائه دهد. برای مثال پس از حمله‌های تروریستی اخیر، قانون اساسی فرانسه می‌بایست راه‌کار‌های مفید در مواجهه با سازمان‌هایی که نفرت پراکنی می‌کنند، ارائه دهد.

اولاند از نمایندگان و مردم فرانسه خواست به تصمیم وی احترام بگذارند و در کنار نخست‌وزیر این کشور، در روند بازنگری بر قانون اساسی همکاری کنند.

رئیس‌جمهوری فرانسه گفت: قانون اساسی باید به ما اجازه دهد شرایط اضطراری را حتی برای بیشتر از سه ماه تمدید کنیم. چراکه مبارزه با گروه تروریستی گسترده‌ای مانند داعش به زمان زیادی نیاز دارد.

وی همچنین با اشاره به تصمیم خود برای افزایش اختیارات دستگاه قضایی و دستگاه‌های امنیتی فرانسه، گفت: «دستگاه قضایی می‌بایست برای مقابله با تروریسم، به تمام اطلاعات ممکن دسترسی داشته باشد تا بتواند تهدیدهای تروریستی را پیش‌بینی کند. باید توانایی خود را برای مقابله با قاچاقچی‌های اسلحه افزایش دهند زیرا، اقدام‌های تروریستی با استفاده از همین اسلحه‌ها صورت می‌گیرد.»

اولاند همچنین خواستار افزایش مجازات کسانی شد که اقدام‌هایی مانند قاچاق سلاح-که به انجام فعالیت‌های تروریستی کمک می‌کنند- انجام می‌دهند.

رئیس‌جمهوری فرانسه همچنین با اشاره به اینکه طی دو سال آینده حدود پنج هزار پلیس به نیروهای فعلی فرانسه افزوده می‌شوند، گفت شمار نیروهای مسلح این کشور دست کم تا پایان دوره ریاست جمهوری وی کاهش پیدا نمی‌کند.

اولاند گفت که باید در قوانین استفاده از سلاح برای پلیس فرانسه تغییراتی صورت بگیرد و به این ترتیب نیروهای امنیتی بتوانند به شکل مناسب‌تری با حمله‌های تروریستی مقابله کنند.

گزارش‌های متناقض درباره دستگیری هشتمین تروریست‌ حادثه پاریس

به گزارش ایلنا به نقل از آر‌تی‌ال، گزارش‌های متناقضی امروز –دوشنبه- از دستگیری «عبداسلام صلاح» به عنوان هشتمین عامل تروریستی حمله‌های تروریستی پاریس در جریان عملیات گسترده ماموران امنیتی بلژیک منتشر شده است.

این در حالی است که مقام‌های پلیس فدرال بلژیک از رسانه‌ها و مردم درخواست کردند که ویدئو‌ها و تصاویر مربوط به عملیات ضد تروریستی ماموران امنیتی این کشور را منتشر نسازند.

اعلامیه قضایی پلیس فرانسه تصویر و دستور بازداشت صلاح متولد ۱۵ سپتامبر ۱۹۸۹ در بروکسل با قد ۱۷۵ سانتی متر و چشمان قهوه‌ای را به عنوان مظنون حمله‌های تروریستی ۱۳ نوامبر در پاریس منتشر کرد.

شبکه رادیویی بلژیک یکی از رسانه‌هایی است که در تکذیب گزارش‌های منتشر شده، اعلام کرد که صلاح بازداشت نشده است.

بازرس فرانسوی:

۵ نفر از تروریست‌های حمله‌های تروریستی پاریس شناسایی شدند

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «فرانسوا مولین» بازرس حادثه پاریس امروز -دوشنبه- گفت که پنج نفر از اعضای گروه تروریستی داعش که در تیراندازی‌ها و انفجارهای ۱۳ نوامبر در پایتخت فرانسه دست داشتند، شناسایی شدند.

بازرس حادثه پاریس گفت: «در این مرحله و در حالی‌که اصل بودن پاسپورت «احمد المحمد» متولد ۱۰ سپتامبر ۱۹۹۰ در شهر «ادلب» هنوز تایید نشده است، شباهت‌هایی میان انگشت‌نگاری‌های انجام شده از محل انفجار و مدارک بخش کنترل در یونان در اکتبر گذشته وجود دارد.»

مولین با اشاره به صدور حکم بازداشت بین‌المللی برای یکی از تروریست‌ها توسط اینترپل، گفت که سه نفر از نزدیکان تروریستی که به تازگی شناسایی شده است، نیز بازداشت شده‌اند.

وی همچنین تصریح کرد که عضو گروه تروریستی در انفجار دوم در سالن نمایش «باتاکلان»، «سامی عمور» اهل منطقه «درانسی» واقع در شمال پاریس بوده است که به دلیل تلاش برای سفر به یمن و پیوستن به گروه‌های تروریستی تحت بازجویی و کنترل قضایی بوده است.

انگلیس شمار نیروهای ضد تروریستی خود را تا ۱۵ درصد افزایش می‌دهد

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، مقام‌های انگلیس امروز -دوشنبه- در بیانیه‌ای اعلام کردند که شمار نیروهای امنیتی و ضد تروریسمی در این کشور را در پی حمله‌های انتحاری ۱۳ نوامبر در فرانسه، تا ۱۵ درصد افزایش می‌دهند.

بیانیه دولت انگلیس اعلام می‌کند: «بودجه تازه‌ای در زمینه تجهیز و تامین سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی به منظور افزایش هزار و ۹۰۰ افسر که معادل ۱۵ درصد تمام نیروهای فعلی می‌شود، در زمینه‌ مقابله با حمله‌های تروریستی، سایبری و دیگر تهدید‌ها در نظر گرفته شده است.»

مقام‌های انگلیسی در بیانیه خود افزودند: «سازمان‌های اطلاعاتی این کشور تمام مدت در پشت صحنه در حال فعالیت هستند و زمانی که تهدیدی احساس شود، به مقابله با آن برمی‌خیزند. تهدید‌های جدید باعث می‌شوند که افراد بیشتری را برای ایستادگی در برابر کسانی که تصمیم دارند ما و ارزش‌های ما را نابود کنند، به خدمت بگیریم.»

هفت حمله جمعه گذشته در پاریس دست‌کم ۱۳۰ کشته برجای گذاشت و ده‌ها مجروح نیز همچنان در بیمارستان‌های این شهر تحت مداوا قرار دارند.

نام مسئول سازماندهی حمله‌های پاریس منتشر شد

به گزارش ایلنا به نقل از رادیو فرانسوی آرتی‌ال، یک منبع در سازمان امنیت و اطلاعات بلژیک اعلام کرد که «عبدالحمید اباعود» ساکن این کشور به احتمال زیاد مسئول سازماندهی و فرمانده حمله‌های تروریستی جمعه شب گذشته در پاریس بوده است.

خبرگزاری فرانسه اخیرا اعلام کرد که اباعود ۲۷ ساله و اصالتا مراکشی مغز متفکر توطئه برای کشتن نیروهای پلیس به شمار می‌رود.

گوشی همراه اباعود اخیرا در یونان پیگیری شده بود.

 «یونس اباعود» برادر کوچک‌تر و ۱۳ ساله وی نیز که مقیم استرالیا است، اخیرا در یک ویدئو و در حالی که یک کلاشینکوف در دست داشت، با رهبران گروه تروریستی داعش بیعت کرد.

نخست وزیر فرانسه درباره احتمال حمله‌های تروریستی مجدد در این کشور هشدار داد

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «مانوئل والس» نخست وزیر فرانسه امروز -دوشنبه- گفت که تروریست‌ها ممکن است بار دیگر دست به انجام حمله‌های انتحاری در این کشور بزنند.

نخست وزیر فرانسه در گفت‌وگو با رادیو «آرتی‌ال» گفت: «مجبور هستیم که برای مدتی طولانی با تهدید اقدام‌های تروریستی جدید زندگی کنیم. تروریست‌ها ممکن است اقدام‌های جدیدی را حتی اگر برخی از آن‌ها خنثی شوند، انجام دهند. این اقدام‌ها ممکن است طی هفته‌ها یا ماه‌های آینده صورت بگیرند و باید برای مقابله با آن‌ها آماده باشیم.»

والس تصریح کرد: «با اقدام‌های تروریستی مقابله به مثل می‌کنیم. اقدام عملی انجام می‌دهیم، حمله می‌کنیم و پیروز می‌شویم.»

دست‌کم ۱۳۲ نفر در جریان حمله‌های تروریستی جمعه شب گذشته در پاریس جان خود را از دست دادند.

وزیر کشور فرانسه درباره احتمال پلمپ برخی مساجد در این کشور خبر داد

به گزارش ایلنا به نقل از لوفیگارو، «برنارد کازنوو» وزیر کشور فرانسه اعلام کرد که مساجدی که افراطی‌گری و انزجار را تبلیغ کنند، پلمپ می‌شوند.

وزیر کشور فرانسه گفت که وضعیت اضطراری در این کشور باعث می‌شود که اقدام علیه تبلیغ‌کنندگان نفرت در این کشور با سرعت بیشتری انجام شود.

کازنوو اخیرا اعلام کرد که ۴۰ تبلیغ‌کننده خارجی به دلیل گسترش مطالب درباره انزجار و نفرت طی سه سال گذشته از فرانسه اخراج شده‌اند.

فرانسه از جمعه گذشته به دلیل تیراندازی‌ها و انفجارهای انتحاری گروه تروریستی داعش در پاریس در وضعیت اضطراری به سر می‌برد.

در پی تهدید به بمب‌گذاری؛

یکی از ایستگاه‌های قطار مسکو تخلیه شد

به گزارش ایلنا به نقل از ریانووستی، یکی از منابع امنیتی روسیه امروز -دوشنبه- از تخلیه یکی از ایستگاه‌های قطار پایتخت این کشور در پی دریافت تهدید به بمب‌گذاری در این ایستگاه خبر داد.

منبع امنیتی روسیه که خواست نامش فاش نشود، گفت: «فراخوانی در ساعت شش و ۳۶ دقیقه دریافت و دست‌کم ۵۰۰ نفر را از ایستگاه قطار مسکو خارج کردیم.»

وی تصریح کرد که اعضای کمیته ضد تروریست ملی روسیه پس از انجام ماموریت ایستگاه مسکو، اعلام کردند که این اقدام در راستای آموزش برای مقابله و مدیریت حوادثی مانند حمله‌های انتحاری اخیر در پاریس انجام شده است.

هفت حمله به مناطق پرجمعیت پاریس در ۱۳ نوامبر ده‌ها کشته و بیش از ۲۰۰ زخمی برجای گذاشته است.

پیام شبکه‌های اجتماعی منسوب به داعش به اعضای این گروه پیش از حمله‌های پاریس

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، چهار شبکه‌ اجتماعی منسوب به گروه تروریستی داعش پیام‌ها و تصاویری را در هواداری از اعضای این گروه در انجام حمله‌های انتحاری خود در پاریس منتشر کردند.

پیام‌ها و تصاویر تنها ۷۲ ساعت پیش از انجام تیراندازی‌ها و حمله‌های انتحاری در شبکه‌های اجتماعی گروه تروریستی داعش منتشر شدند.

پیام‌ها شامل عبارت‌هایی از جمله «خداوند شما را در انجام ماموریت خود رحمت کند» و «از نیرو‌ها حمایت کنید» بودند.

تصاویر منتشر شده نیز شامل سلاح‌ها و همین‌طور برج ایفل می‌‌شدند.

حمله‌های متعدد در بخش‌های مختلف پایتخت فرانسه در جمعه شب گذشته دست‌کم ۱۳۰ کشته و بیش از ۲۰۰ مجروح بر جای گذاشته است که وضعیت جسمانی نیمی از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

موزه‌ها و مراکز فرهنگی پاریس از امروز کار خود را از سر می‌گیرند

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، موزه‌ها و مراکز فرهنگی و توریستی در پاریس از امروز -دوشنبه- کار خود را از سر می‌گیرند.

مسئولان وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کردند که موزه‌ها و مراکز توریستی در پاریس از ساعت یک عصر امروز به وقت محلی (ساعت ۱۲ ظهر به وقت گرینویچ) و تنها سه روز پس از حمله‌های مرگبار تروریستی در این شهر بازگشایی می‌شوند.

مدارس، باشگاه‌های ورزشی و دیگر مراکز تفریحی پاریس نیز از امروز کار خود را تحت تدابیر امنیتی ویژه از سر می‌گیرند.

سینما‌ها در پاریس از روز گذشته ارائه خدمات خود را آغاز کردند.

مقام‌های وزارت خارجه فرانسه همچنین تصریح کردند که هرگونه گردهمایی و راهپیمایی در پایتخت این کشور تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

فرانسه مواضع داعش را در «رقه» بمباران کرد

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای نیوز، جت‌های جنگنده فرانسه  مواضع گروه تروریستی داعش را در شهر «رقه» واقع در سوریه هدف قرار دادند.

۱۰ جنگنده فرانسوی در کل ۲۰ بمب را به سمت مواضع داعش در رقه شلیک کردند.

 «مانوئل والس» نخست وزیر فرانسه روز گذشته با اشاره به تیراندازی‌ها و انفجارهای انتحاری ۱۳ نوامبر گفت که این کشور با تروریست‌ها وارد جنگ شده است.

هفت حمله جداگانه در پاریس توسط اعضای گروه تروریستی داعش بیش از ۱۳۰ کشته برجای گذاشت و صد‌ها مجروح که وضعیت جسمانی اکثر آن‌ها وخیم گزارش شده است، در بیمارستان به سر می‌برند.

ژاپن اقدام‌های ضد تروریستی خود را افزایش می‌دهد

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «یاسوهیسا کاوامورا» سخنگوی وزارت خارجه ژاپن امروز -یکشنبه- از افزایش تدابیر امنیتی و اقدام‌های ضد تروریستی در این کشور در پی حمله‌ها و انفجارهای انتحاری در پاریس خبر داد.

کاوامورا با اشاره به اینکه ژاپن و فرانسه همکاری نزدیکی در زمینه جنگ علیه تروریسم دارند، گفت: ««شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن تمایل دارد همکاری این کشور با جامعه بین الملل را در زمینه جنگ علیه تروریسم بهبود ببخشد.»

وی همچنین تصریح کرد که اقدام‌هایی برای تشدید تدابیر امنیت داخلی ژاپن نیز صورت می‌گیرند.

دست کم ۱۳۰ نفر در جریان هفت حمله جداگانه در ۱۳ نوامبر در پاریس جان خود را از دست دادند و بیش از ۲۰۰ نفر دیگر که وضعیت جسمانی بسیاری از آن‌ها وخیم گزارش شده است، در بیمارستان‌ها به سر می‌برند.

طرح تمدید وضعیت اضطراری به پارلمان فرانسه ارائه می‌شود

به گزارش ایلنا به نقل از لوفیگارو، «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه تصمیم دارد وضعیت اضطراری در این کشور را در پی حمله‌های تروریستی ۱۳ نوامبر در پاریس به مدت سه ماه تمدید کند.

طرح اولاند مبنی بر تمدید وضعیت اضطراری در فرانسه چهارشنبه آینده به پارلمان این کشور برای رای گیری ارائه می‌شود.

حمله‌ها و انفجارهای انتحاری جمعه شب گذشته در پاریس که بیش از ۱۲۰ کشته بر جای گذاشت، باعث شده است که ناامنی و ترس در تمام این شهر برقرار شود.

زنگ خطر در میدان «رپوبلیک» فرانسه به صدا درآمد

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، صد‌ها شهروند فرانسوی امروز -یکشنبه- در پی به صدا درآمدن زنگ خطر در میدان «رپوبلیک» پاریس فرار کردند.

شبکه چهار تلویزیون فرانسه تصاویری را از شهروندان این کشور در حال فرار در میدان رپوبلیک منتشر کرد.

بازرسی‌ها نشان داد که زنگ هشدار در اثر یک اشتباه به صدا در آمده بوده است.

این در حالی است که یک زن به طور تقریبا همزمان با به صدا در آمدن زنگ خطر در میدان رپوبلیک فرانسه، در یکی از خیابان‌های ناحیه دو پاریس از ناحیه شکم هدف تیراندازی قرار گرفت.

ماموران امنیتی فرانسه بلافاصله به محل اعزام و منطقه را قرنطینه کردند.

هنوز خبری از ارتباط تیراندازی در میدان دو پاریس و حمله‌های تروریستی در جمعه گذشته در این شهر منتشر نشده است.

یک زن در پاریس هدف تیراندازی قرار گرفت

به گزارش ایلنا به نقل از ریانووستی، مسئولان پلیس فرانسه امروز -یکشنبه- از تیراندازی‌های تازه در پایتخت این کشور و مجروح شدن یک زن در جریان این تیراندازی خبر دادند.

تیراندازی امروز در خیابان «سنت مارتین» واقع در ناحیه دو پاریس رخ داد و مقام‌های پلیس اعلام کردند که یک زن در این خیابان از ناحیه شکم هدف گلوله قرار گرفت.

شاهدان اعلام کردند که زن مجروح در حد فاصل خیابان ناحیه دو و سه پاریس دراز کشیده است.

هنوز خبری از وضعیت جسمانی فرد مجروح خبری منتشر نشده است.

واحدهای ویژه و امنیتی به محل تیراندازی فراخوانده شدند و مردم را از محل حادثه دور کردند.

تمام فروشگاه‌ها و رستوران‌های نزدیک محل تیراندازی‌ها در‌ها را قفل کرده‌اند.

پلیس فرانسه تصویر یکی از مظنونان حمله‌های پاریس را منتشر کرد

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقام‌های امنیتی فرانسه امروز -یکشنبه- تصویر «عبداسلام صلاح» را به عنوان یکی از مظنونان مربوط به انفجار‌ها و تیراندازی‌هایی را که جمعه شب گذشته در پاریس انجام شده است، در شبکه اجتماعی توئیتر منتشر کردند.

اعلامیه قضایی پلیس تصویر و دستور بازداشت صلاح متولد ۱۵ سپتامبر ۱۹۸۹ در بروکسل با قد ۱۷۵ سانتی متر و چشمان قهوه‌ای را به عنوان مظنون حمله‌های تروریستی ۱۳ نوامبر در پاریس منتشر کرد.

مقام‌های قضایی در اعلامیه از مردم خواسته‌اند در صورت داشتن هرگونه اطلاعات درباره صلاح، بلافاصله با مقام‌های امنیتی و پلیس تماس بگیرند.

مقام‌های امنیتی فرانسه اعلام کردند که سه برادر به احتمال زیاد در حمله‌های ۱۳ نوامبر در پاریس دست داشتند که یکی از آن‌ها در جریان درگیری با ماموران پلیس کشته شد و برادر دوم نیز در بازداشت به سر می‌برد اما، سرنوشت برادر سوم مشخص نیست.

هنوز هیچ خبری درباره نقش برادر بازداشت شده در جریان حمله‌های تروریستی منتشر نشده است.

برخی گزارش‌ها اعلام کردند که برادر دستگیر شده در بروکسل اخیرا توسط آژانس امنیتی بلژیک آزاد شده بوده است.

سفیر مصر در فرانسه: گذرنامه مصری متعلق به تروریست‌ها نیست

به گزارش ایلنا به نقل از گاردین، «ایهاب بدوی» سفیر مصر در فرانسه امروز -یکشنبه- اعلام کرد که گذرنامه پیدا شده در صحنه انفجار‌های پاریس، متعلق به یک هوادار مصری فوتبال به نام «ولید عبدالرزاق» بوده است.

وی تاکید کرد که این شخص در عملیات تروریستی پاریس نقشی نداشته است.

خودروی تروریست‌های حادثه پاریس پیدا شد

به گزارش ایلنا به نقل از گاردین، خودرویی که مظنونان به همدستی در حمله‌های تروریستی پاریس از آن استفاده کرده‌اند، در حومه شرقی پاریس پیدا شد.

پلیس اعلام کرد که سه قبضه سلاح کلاشینکف و مهمات داخل این خودرو قرار داشته است.

پلیس فرانسه بلافاصله پس از پیدا شدن این خودرو، با بررسی دقیق آن تعدادی اثر انگشت کشف کرد. هنوز خبری از نتایج بررسی این اثر انگشت‌ها منتشر نشده است.

برای رایزنی درباره حملات پاریس؛ سارکوزی و اولاند دیدار می‌کنند

به گزارش ایلنا به نقل از گاردین، «نیکلا سارکوزی» رئیس‌جمهوری سابق فرانسه و رهبر اوپوزیسیون این کشور با «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فعلی فرانسه دیدار می‌کنند.

اولاند و سارکوزی قرار است در رابطه با حمله‌های تروریستی پاریس مذاکره کنند.

خانواده یکی از مظنونان حملات تروریستی بازداشت شدند

به گزارش ایلنا به نقل از گاردین، پلیس فرانسه پدر و برادر بزرگ‌تر «عمر اسماعیل مصطفی» مظنون به شرکت در حملات تروریستی پاریس، را دستگیر کرد.

برادر مصطفی پیش از ورود به مرکز پلیس اعلام کرد چندین سال از برادر خود بی‌اطلاع بوده است.

پلیس همچنین یک زن را در رابطه با مصطفی دستگیر کرد که هنوز هویت وی فاش نشده است.

مصطفی در منطقه «کورکورون» در محدوده پاریس در خانواده‌ای با سه برادر و دو خواهر به دنیا آمد.

وی هشت بار به دلیل بزهکاری محکوم شد اما، هیچ‌گاه به زندان نرفت.

انگشت‌نگاری‌های انجام شده در سالن نمایش «باتاکلان» با سوابق پلیس هماهنگی دارد.

 «فرانسوا مولین» بازرس حادثه پاریس گفت که مصطفی در سال ۲۰۱۰ تحت نظر ماموران امنیتی قرار گرفت اما در هیچ اقدام تروریستی حضور نداشته است.

یک مقام آمریکایی: گذرنامه سوری پیدا شده در حملات پاریس تقلبی است

یک مقام آمریکایی اعلام کرد که احتمال می‌رود گذرنامه سوری که در حملات پاریس پیدا شده است، تقلبی باشد.

مقام‌های یونان تایید کردند که گذرنامه پیدا شده در تاریخ سوم اکتبر برای گذر از ساحل «لروس» در نزدیکی سواحل ترکیه مورد استفاده قرار گرفته است.

دادستان پاریس: «سه گروه هماهنگ» پشت حمله‌های فرانسه بودند

 «فرانسوا مولن» دادستان پاریس گفت که یکی از مهاجمان از اهالی حومه پاریس بوده و به دلیل سابقه جنایی‌اش شناخته شده بوده است.

وی گفت که یک مهاجم دیگر گذرنامه سوری داشته است. به گفته مولن، تمام مهاجمان مسلح به کلاشنیکف بوده‌اند.

دادستان پاریس همچنین گفته است که صبح امروز -شنبه- سه نفر از جمله یک نفر در مرز بلژیک و فرانسه، دستگیر شده‌اند.

به گفته دادستان پاریس، یکی از بمب‌گذاران متولد سال ۱۹۸۵ میلادی در حومه پاریس بوده است. وی سابقه ارتکاب جرایم کوچک بین سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۶ میلادی را داشته است.

سرویس‌های اطلاعاتی در سال ۲۰۱۰ میلادی از گرایش‌های افراطی وی گزارش داده‌اند، اما اطلاعی از اینکه این فرد عضو گروه شناخته‌شده‌ای بوده در دست نیست.

مانوئل والس: فرانسه با تروریست‌ها وارد جنگ شده است

 «مانوئل والس» نخست وزیر فرانسه امروز در پی انفجار‌ها و تیراندازی‌های شب گذشته در پاریس گفت این کشور با تروریست‌ها وارد جنگ شده است.

نخست وزیر فرانسه در گفت‌و‌گو با شبکه تلویزیونی «تی اف۱» گفت که این کشور به حمله‌های هوایی خود علیه گروه‌های تروریستی ادامه می‌دهد.

والس گفت که فرانسه باید برای حمله‌های جدید آمادگی داشته باشد و چیزی به عنوان «عدم خطر» در وضعیت فعلی معنا ندارد.

 «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه نیز در نخستین سخنرانی خود در واکنش به حمله‌های جمعه در پاریس گفت

که گروه تروریستی داعش با این اقدام به فرانسه اعلان جنگ کرده است.

داعش مسئولیت حملات تروریستی پاریس را برعهده گرفت/ چراغ‌های برج ایفل خاموش شد

گروه تروریستی داعش اعلام کرد که حملات تروریستی پاریس، پاسخی با عملیات‌های فرانسه در سوریه بوده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی «تی‌جی24» به نقل از داعش اعلام کرد که این گروه تروریستی مسئولیت حملات تروریستی فرانسه را پذیرفته است.

این شبکه تلویزیونی مدعی شد که گروه تروریستی داعش این حملات را در تلافی حملات بین المللی به سوریه انجام داده و روسیه را به عنوان هدف بعدی حملات خود معرفی کرده است.

هفت حمله جداگانه از جمله دو انفجار انتحاری در ورزشگاه پاریس، بیش از ۱۵۰ کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت.

گروگانگیری در سالن نمایش «باتاکلان» پاریس ساعاتی پیش به پایان رسید و مقام‌های فرانسوی تخمین می‌زنند که دست کم ۱۲۰ نفر از گروگان‌های گرفته شده در این سالن توسط مهاجمان کشته شده باشند.

اولاند بازدیدی از وضعیت سالن نمایش باتاکلان انجام داد.

مدارس و دانشگاه‌ها امروز در فرانسه تعطیل هستند اما، پرواز‌ها و خدمات نقلیه شهری به کار خود ادامه می‌دهند.

مسئولان شهر پاریس به نشانه همدردی با خانواده‌های قربانیان، چراغ‌های برج «ایفل» را خاموش کردند.

مقام‌های وزارت کشور فرانسه اعلام کردند که هزار و ۵۰۰ نیروی نظامی به منظور تشدید تدابیر امنیتی به پایتخت اعزام شدند.

یکی از بمب‌گذاران انتحاری پاریس سوری بوده است

پیدا شدن پاسپورت سوریه در کنار جسد یکی از بمب‌گذاران انتحاری پاریس، احتمال سوری بودن تروریست‌ها را افزایش داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، یک پاسپورت سوری در کنار جسد یکی از بمب‌گذاران انتحاری حمله های شب گذشته پاریس یافت شده است.

بیش از ۱۵۰ نفر شب گذشته در اثر هفت حمله جداگانه از جمله دو انفجار انتحاری در نزدیکی ورزشگاه پاریس کشته شدند.

موگرینی: حمله‌های پاریس «معنای جدیدی» به مذاکرات وین درباره سوریه داده است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با محکوم کردن انفجار‌ها و حمله‌های پاریس، گفت که این رویداد «معنای جدیدی» به مذاکرات وین درباره سوریه داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز -شنبه- گفت که حمله‌های تروریستی شب گذشته در پاریس معنای جدیدی به مذاکرات وین درباره حل بحران سوریه و تلاش جهانی در این زمینه داده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به حمله‌های تروریستی اخیر از جمله سقوط هواپیمای «ایرباس۳۲۱» روسیه و انفجار‌ها در لبنان و ترکیه گفت: «کشورهایی که دور میز مذاکره نشسته‌اند، همین درد، همین ترور‌ها و همین شوک وارده طی هفته‌های گذشته را تجربه کرده‌اند.»

موگرینی تصریح کرد: «این مساله به روشنی به ما می‌گوید که همگی از اعراب، اروپایی‌ها، شرق و غرب در این زمینه با هم هستیم. همگی تحت تاثیر تروریسم قرار گرفتیم.»

هفت حمله جداگانه شب گذشته در پاریس حدود ۱۵۰ کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت.

فرانسه در وضعیت اضطراری به سر می‌برد.

سرگئی لاوروف: حمله‌های پاریس تشدید اقدام علیه گروه‌های تروریستی را توجیه می‌کند

وزیرخارجه روسیه گفت که انفجار‌ها و تیراندازی‌های پاریس می‌تواند دلیلی برای عزم راسختر در جنگ علیه تروریسم و گروه تروریستی داعش باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «سرگئی لاوروف» وزیرخارجه روسیه امروز -شنبه- در بیانیه مشترک با «جان کری» همتای آمریکایی خود گفت که حمله‌ها و انفجارهای انتحاری شب گذشته در پاریس تشدید جنگ علیه گروه های تروریستی از جمله داعش را توجیه می‌کند.

وزیرخارجه روسیه پیش از حضور در مذاکرات وین درباره حل بحران سوریه گفت: «اقدام‌های تروریستی هیچ گونه توجیهی ندارند و به این ترتیب هیچ توجیهی برای عدم افزایش اقدام‌های ما علیه داعش، جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی وجود ندارد.»

 وزیرخارجه آمریکا نیز پس از صحبت با همتای روسی خود گفت: «توافق کامل داریم که چنین حمله‌هایی به صورت غیراخلاقی‌، وحشتناک‌ و ظالمانه‌ انجام شدند و در کنار بمب گذاری‌های اخیر در لبنان، ما را برای مقابله و جنگ با چنین اقدام‌هایی راسخ‌تر می‌کنند.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه: حمله‌های تروریستی پاریس خللی در روند مذاکرات وین درباره سوریه ایجاد نمی‌کنند

مقام‌های روسیه اعلام کردند که حمله‌های انتحاری پاریس تنها باعث راسخ‌تر شدن عزم جامعه بین الملل در جنگ با تروریسم می‌شوند.

به گزارش ایلنا به نقل از راشاتودی، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز -شنبه- گفت که انفجار‌ها و حمله‌های تروریستی شب گذشته در پاریس خللی در روند مذاکرات وین درباره حل بحران سوریه ایجاد نمی‌کنند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با ابراز اینکه قدرت‌های جهانی و منطقه‌ای در وین در حال رایزنی برای مقابله با تروریسم هستند، گفت: «بی‌هیچ شکی، آنچه که شب گذشته در پاریس رخ داد نمی‌تواند بر جو موجود و همین طور روند مذاکرات وین درباره حل بحران سوریه تاثیر بگذارد.»

شهروندان روسیه امروز با قرار دادن گل و روشن کردن شمع در برابر سفارت فرانسه در مسکو همدردی و حمایت خود را با خانواده‌های قربانیان حمله‌های پاریس اعلام کردند.

آمار رسمی ۱۲۸ کشته و دست کم ۲۰۰ مجروح را در جریان هفت جمله جداگانه شب گذشته در پاریس از جمله دو انفجار در ورزشگاه این شهر تایید می‌کنند.

هویت یکی از تروریست‌های پاریس مشخص شد

ماموران امنیتی فرانسه با انگشت‌نگاری از مهاجمان حمله‌های انتحاری در پایتخت این کشور، هویت یکی از آن‌ها را کشف کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ماموران امنیتی فرانسه امروز -شنبه- توانستند با استفاده از انگشت‌نگاری، هویت یکی از تروریست‌های حمله‌های شب گذشته در پایتخت این کشور را کشف کنند.

مقام‌های پلیس اعلام کردند که نتایج انگشت نگاری نشان می‌دهند که یکی از مهاجمان تابعیت فرانسوی داشته است.

پیش‌تر یک پاسپورت سوری در نزدیکی جسد یکی از مهاجمان انتحاری پیدا شده بود.

دو انفجار و دست کم پنج حمله جداگانه تروریستی در پاریس جان حدود ۱۵۰ نفر را گرفت و بیش از ۲۰۰ نفر نیز در جریان این حمله‌ها مجروح شدند.

وزیر خارجه فرانسه: هماهنگی در عملیات علیه تروریسم بیش از هر زمان دیگری ضروری به نظر می‌رسد

وزیر خارجه فرانسه گفت که حمله‌های پاریس نشان داد که در مبارزه علیه تروریسم، بیش از پیش به هماهنگی بین کشور‌ها احتیاج است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «لوران فابیوس» وزیر امور خارجه فرانسه امروز -شنبه- گفت که حمله‌های انتحاری شب گذشته پاریس نشان داد که به هماهنگی بیشتری برای مبارزه با تروریسم احتیاج است.

فابیوس در نشست وین برای حل بحران سوریه، گفت: «باتوجه به شرایط موجود، هماهنگ کردن اقدام‌های بین‌المللی علیه تروریسم از هر زمان دیگری ضروری‌تر به نظر می‌رسد.»

حمله‌های تروریستی شب گذشته در نقاط مختلف پاریس جان بیش از ۱۵۰ نفر را گرفت.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله‌ها را بر عهده گرفت.

جان کری حملات پاریس را زننده، وحشتناک و ظالمانه خواند

وزیر امور خارجه آمریکا حملات تروریستی پاریس را محکوم کرده و به مردم این کشور از دست رفتن جان بیش از ۱۵۰ نفر را تسلیت گفت.

به گزارش ایلنا به نقل از نیویورک تایمز، «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا امروز-شنبه- حملات تروریستی پاریس را محکوم کرده و آن‌ها را زننده، وحشتناک و ظالمانه خواند.

کری همچنین از دست رفتن جان بیش از ۱۵۰ نفر را به مردم و مسئولان فرانسوی تسلیت گفت.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: «این حملات باعث می‌شود ما بیش از پیش عزم خود را جزم کرده و برای احقاق حق و اجرای قانون مبارزه کنیم.»

کری پیش از آغاز مذاکرات وین گفت: «آن‌ها با انجام این حملات تروریستی تنها ما را تشویق کردند که حتی سخت‌تر از گذشته برای از بین بردن بحرانی که اکنون با آن رو‌به‌رو هستیم، تلاش کنیم.»

وی که پیش از آغاز مذاکرات سوریه با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه دیدار کرده بود، وقوع این واقعه مرگبار را به مردم فرانسه تسلیت گفت.

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد که این کشور نه تنها در کنار مردم فرانسه، بلکه در کنار تمام انسانهای خوبی که به غلط بودن این اعمال اعتقاد دارند، ایستاده است و برای نابودی عاملین آن تلاش می‌کند.

پاپ فرانسیس حمله‌های تروریستی پاریس را محکوم کرد

رهبر کاتولیک‌های جهان حمله‌های تروریستی پاریس را غیرانسانی و غیر قابل توجیه خواند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان امروز-شنبه- حمله‌های تروریستی پاریس را محکوم کرد و آن‌ها را غیر انسانی و غیر قابل توجیه خواند.

پاپ فرانسیس گفت: «توجیهی برای انجام این کار‌ها وجود ندارد. این‌ تروریست‌ها انسان نیستند.»

وی همچنین اعلام کرد که برای جان‌باختگان، خانواده‌های آن‌ها و تمام مردم فرانسه دعا می‌کند.

دست کم ۳۵۰ نفر در جریان انفجار‌ها و حمله‌های متعدد شب گذشته در پاریس کشته و زخمی شدند.

اعلام سه روز عزای عمومی در فرانسه

رئیس‌جمهوری فرانسه در پی حملات تروریستی شب گذشته، طی سخنرانی تلویزیونی، برای همدردی با خانواده‌های جانباختگان این حادثه، سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «فرانسوا اولاند» رییس‌جمهوری فرانسه امروز-شنبه- در پی حملات تروریستی شب گذشته در پاریس و کشته شدن بیش از ۱۵۰ نفر، طی یک سخنرانی تلویزیونی برای همدردی با خانواده‌های جانباختگان، سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

وی در این سخنرانی داعش را مسئول حملات تروریستی پاریس دانسته و این حملات را «اقدام جنگی» خواند.

وی تاکید کرد که با تمام قوا، چه در داخل و چه در خارج از مرز‌های فرانسه، با مسئول این حملات تروریستی (داعش) مقابله خواهیم کرد.

اولاند همچنین اعلام کرد که در جلسه‌ای نادر، روز دوشنبه برای پارلمان فرانسه سخنرانی می‌کند.

واکنش‌ها به حملات تروریستی پاریس

مقام‌های کشورهای مختلف همدردی و نگرانی خود را نسبت به حادثه‌های مرگبار در پاریس اعلام کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، مقام‌های کشورهای مختلف با ابراز نگرانی از وضعیت بحرانی فرانسه در پی انفجار‌ها و تیراندازی در نقاط مختلف پاریس، همدردی و حمایت خود را با مردم این کشور اعلام کردند.

 «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا در پیامی به مقام‌های فرانسه اعلام کرد که ایالات متحده همواره در کنار این کشور می‌ایستد و از هیچ اقدامی برای اجرای عدالت درباره حمله کنندگان فروگذاری نمی‌کند.

 «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه نیز با ابراز همدردی خود با مردم فرانسه، آمادگی این کشور برای هر گونه کمک رسانی و انجام روند تحقیق و بازرسی را اعلام کرد.

 «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس و «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر در این کشور با اطلاع درباره حمله‌های پاریس، ابراز نگرانی و تعجب کردند.

کامرون در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئی‌تر نوشت: «از رویدادهای امشب پاریس بسیار متعجب شدم. ذهن و دعاهای ما همراه با مردم فرانسه است. هر اقدامی که لازم باشد برای کمک انجام می‌دهیم.»

مسئولان وزارت خارجه آلمان نیز به نقل از «فرانک وال‌تر اشتاینمایر» وزیرخارجه این کشور با ابراز تعجب و نگرانی خود درباره حادثه‌های پاریس، اعلام کردند که در کنار فرانسه هستند.

مقام‌های ریاست جمهوری مصر نیز حمله‌های پاریس را محکوم کردند.

دو انفجار در ورزشگاه پاریس و چندین مورد تیراندازی در یک رستوران، یک مرکز خرید و یک سالن نمایش در پاریس که در آخرین ساعات روز گذشته –جمعه- رخ دادند، دست کم ۶۰ کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشتند.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت حمله‌ها را برعهده نگرفته است.

وضعیت در سالن نمایش پاریس به صورت گروگانگیری ادامه دارد.

فرانسوا اولاند: فرانسه با بی‌سابقه‌ترین حادثه تروریستی مواجه شده است/ مرزهای کشور بسته شد

رییس‌جمهور فرانسه گفت:‌ فرانسه امشب با بی‌سابقه‌ترین حادثه تروریستی مواجه بوده است.

 به گزارش ایلنا، فرانسوا اولاند پس از عملیات‌های تروریستی شب گذشته در فرانسه،  با اشاره به کشته شدن بسیاری از فرانسوی‌ها در این عملیات‌ها گفت: تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا ضمن رها‌ ساختن گروگان‌ها، با عوامل این حادثه برخورد کنیم.

رییس جمهور فرانسه به تدابیر اندیشیده شده برای جلوگیری از حمله جدید تروریستی اعلام کرد: قرار است از سوی وزارت کشور شرایط اضطراری اعلام شده تا عبور و مرور کم شود. از سوی دیگر مرزهای فرانسه نیز بسته خواهد شد تا تروریست‌ها نتوانند از کشور فرار کنند.

اولاند با بیان اینکه ما می‌دانیم تروریست‌ها از کجا آمده‌اند، با خانواده‌های قربانی در این حادثه تروریستی ابراز همدردی کرد و گفت: ما ملتی هستیم که می توانیم از خودمان دفاع کنیم و بر تروریست‌ها پیروز خواهیم شد. 

وی تاکید کرد: فرانسه امشب با بی‌سابقه‌ترین حادثه تروریستی مواجه بوده است.

ویدئوی حملات تروریستی پاریس
 

تیراندازی و انفجار در پاریس ده‌ها کشته و زخمی بر جای گذاشت

مسئولان پلیس فرانسه اعلام کردند که ده‌ها نفر در جریان انفجار بمب و تیراندازی در پایتخت این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

دو انفجار شدید در ورزشگاه بزرگ پاریس در جریان مسابقه فوتبال میان دو تیم آلمان و فرانسه در حالی رخ داد که «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه در این ورزشگاه حضور داشت و به دنبال انفجار‌ها به مکانی امن منتقل شد.

دست کم ۴۰ نفر در جریان انفجار در ورزشگاه پاریس جان خود را از دست داده‌اند.

این در حالی است که فردی مسلح در یکی از فروشگاه‌های پاریس به روی مردم آتش گشود.

گزارش‌های اولیه نیز اعلام می‌کنند که فرد مسلح با یک قبضه کلاشینکف وارد یک رستوران در نزدیکی میدان «رپوبلیک» شده و شروع به تیراندازی کرده است که در این میان دست کم چهار نفر کشته و هفت نفر دیگر زخمی شده‌اند.

یک مورد گروگانگیری نیز در یکی از سالن‌های نمایش پاریس به نام «باتاکلان» روی داده است که شمار گروگان‌ها در این سالن به ۱۰۰ نفر می‌رسد.

برخی منابع شمار قربانیان انفجار‌ها و تیراندازی‌ها را دست کم ۱۰۰ نفر اعلام کرده‌اند.

باتاکلان فاصله چندانی با «شارلی ابدو» مجله‌ای که در ژانویه گذشته مورد حمله افراد مسلح قرار گرفت، ندارد.

ماموران امنیتی و پلیس تمام سالن‌ها و رستوران‌های اطراف را تخلیه کرده‌اند.

برخی گزارش‌های تایید نشده حاکی از فرار شماری از گروگان‌ها دارد.

شماری از شاهدان اعلام کردند که شش الی هشت فرد مسلح وارد سالن نمایش باتالکان شدند.

به گفته برخی از شاهدان، یکی از افراد مسلح فریاد «این کار‌ها به خاطر سوریه است» سر داده است.

گزارش‌های جدیدی از تیراندازی در «لوور» و همین طور یک مرکز خرید به نام «هال» خبر می‌دهند.

مقام‌های محلی از فرار دو گروگان از سالن نمایش باتاکلان خبر می‌دهند.

افراد حاضر در محل از صدای تیراندازی‌های متعدد در سالن نمایش باتاکلان خبر دادند و برخی از گروگان‌ها با ارسال پیام تلفنی اعلام کردند که افراد مسلح در ساختمان گروگان‌ها را به خط کرده و آن‌ها را یکی یک می‌کشند.

خبرگزاری رویترز همچنین از پنج انفجار دیگر در ساختمان باتاکلان خبر داد.

هواداران گروه تروریستی داعش نیز هشتگ به زبان عربی و ترجمه «پاریس در حال سوختن است» به راه انداخته‌اند.

مقام‌های فرانسوی همچنین دستور تعطیلی مترو‌ها را صادر کرده‌اند.

اولاند در حال برگزاری نشست اضطراری با مقام‌های ارشد فرانسه در وزارت کشور است.

رئیس جمهوری فرانسه به دنبال انفجار‌ها و تیراندازی‌ها در پاریس اعلام وضعیت فوق العاده کرده و دستور بسته شدن مرز‌ها را صادر کرده است.

 «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا در جریان حمله‌های فرانسه قرار گرفته است.

 «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس و «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر در این کشور با اطلاع درباره حمله‌های پاریس، ابراز نگرانی و تعجب کردند.

اوباما در پیامی به مقام‌های فرانسه اعلام کرد که آمریکا همواره در کنار این کشور می‌ایستد و از هیچ اقدامی برای اجرای عدالت درباره حمله کنندگان فروگذاری نمی‌کند.

کامرون نیز در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: «از رویدادهای امشب پاریس بسیار متعجب شدم. ذهن و دعاهای ما همراه با مردم فرانسه است. هر اقدامی که لازم باشد برای کمک انجام می‌دهیم.»

مسئولان وزارت خارجه آلمان نیز به نقل از «فرانک وال‌تر اشتاینمایر» وزیرخارجه این کشور با ابراز تعجب و نگرانی خود درباره حادثه‌های پاریس، اعلام کردند که در کنار فرانسه هستند.

 

کد خبر : ۳۲۱۹۳۵