خبرگزاری کار ایران

سید حسن نصرالله:

حملات تروریستی در پاریس را محکوم می‌کنیم

دبیر کل حزب الله لبنان در شامگاه تشییع شهدای انفجار تروریستی در جنوب بیروت، با اشاره به حملات پاریس گفت: اقدام تروریستی پاریس را به شدت محکوم می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سید حسن نصرالله در ابتدای سخنان خودگفت: سخنان امشب من درباره دو انفجار تروریستی در برج البراجنه است که ده‌ها شهید و زخمی به جا گذاشت‬.

نصرالله افزود: در ابتدا با توجه به حادثه‌ای که در پاریس اتفاق افتاد، لازم می‌دانم به صورت رسمی اقدام تروریستی به وقوع پیوسته در پایتخت فرانسه را محکوم کنم. این جنایتی بود که داعش مرتکب شد.

به گفته دبیرکل حزب الله، داعش همواره در منطقه ما ملت‌های ما را به خون و خاک می‌کشد و لبنان یکی از همین کشورهایی است که ملت آن گرفتار تروریسم هستند و از این رو ملت لبنان بهتر از هر کسی می‌تواند درک کند که مردم فرانسه چه کشیده‌اند.‬‎ از این رو، بر خود لازم می‌دانیم این واقعه دردناک را محکوم کرده و آرزو کنیم که داعش و داعشی‌ها نابود شوند‬‎.

سید حسن نصرالله با اشاره به حادثه تروریستی برج البراجنه ادامه داد: لازم می‌دانم برای شهدای حادثه تروریستی برج البراجنه دعای مغفرت و رحمت الهی کنم و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت کنم‬. برای بازماندگان این حادثه هم آرزوی صبر و بردباری می‌کنم به خانواده‌های شهدا هم اعلام می‌کنم به شما هم تسلیت می‌گویم و احساس درد شما را حس می‌کنم از خداوند متعال برای شما صبر و بردباری و تحمل مسئلت می‌کنم و آرزومندم که خداوند بهتر پاداش صابران را به شما عنایت کند‬‎.

 دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه گفت: اکنون باید بگوییم که داعش به صورت حتمی مسئول اقدام تروریستی در برج البراجنه است، جنایتی که شبکه های داعش مرتکب شدند و بازداشت‌شدگانی که نزد دستگاه‌های امنیتی هستند، به ارتباط خود با داعش اعتراف کردند‬. آنچه که واضح است، این است که دو فرد انتحاری وجود داشتند و اسامی‌ که از سوی رسانه‌ها در آن روز اعلام شد، به هیچ عنوان صحت نداشته است. تاکنون، موفق شدند تنها هویت یکی از دو فرد انتحاری را به صورت کامل مشخص کنند و آن شخص تبعه کشور سوریه است، اما هویت فرد انتحاری دوم، تا کنون مشخص نشده است، اما نشانه‌های موجود حکایت از آن دارد که وی نیز تبعه کشور سوریه است.

وی با اشاره به دستگیری تعدادی از تروریست‌ها گفت: خبر مهم‌تر آن است که بخش اطلاعات و امنیت کل لبنان موفق شده است افراد مزدوری را دستگیر کند. هم اکنون عناصر اساسی مرتبط با جنایت برج البراجنه در اختیار بخش اطلاعات هستند و این موفقیت، تنها حقیقت ماجرا را فاش نکرده، بلکه این امر توانست راه را به روی جنایات و عملیات مشابهی که ممکن بود در روزها و هفته‌های آتی رخ بدهد، بست. تا این لحظه در بین بازداشت شدگان، هیچ تبعه فلسطینی وجود ندارد و بازداشت‌شدگان همه تبعه سوریه و لبنان هستند. اعضای این شبکه تروریستی از آپارتمان‌های متعددی در بیروت استفاده کرده‌‌اند و یکی از این آپارتمان‌ها در داخل اردوگاه برج  البراجنه واقع بود و این واحد ‌اپارتمانی از سوی نیروهای امنیتی لبنان مورد حمله قرار گرفت و گروه‌های ذیربط در داخل اردوگاه با نیروهای امنیتی کاملا همکاری کردند.

نصرالله با اشاره به اهداف دشمنان از انفجارهای تروریستی در لبنان گفت: یکی از مهمترین اهداف دشمن، ایجاد فتنه در لبنان است فتنه‌ای در تمام سطوح، هنگامی که این  انفجارهای تروریستی رخ داد، شمار زیادی از مردم شهید شدند و در آن موقع خبرهای فرضی درباره اسامی‌ تروریست‌های انتحاری اعلام شد و اعلام کردند که بین این اسامی، افراد فلسطینی و تبعه سوری وجود دارند. هدف از این مسئله در وهله نخست، ایجاد فتنه میان لبنانی‌ها و فلسطینی‌ها بود تا از این طریق، بتوانند در اردوگاه‌های فلسطینی‌ها، فتنه ایجاد کنند و برای مردم ما در جنوب و منطقه بقاع مشکل ایجاد کنند.

دبیرکل حزب الله گفت: اکنون می‌توانم بگویم به لطف و برکت بیداری عمومی و هوشیاری مردم، و به برکت چنین محیطی که مورد حمله هم واقع شده، ملت لبنان به صورت کلی موفق شده‌اند این هدف دشمنان و این فتنه را خنثی کنند. مواضع محکومیت و مواضع جدی‌ای که توسط برادران فلسطینی ما، خواه در گردان‌های مقاومت و خواه در جریان‌های فلسطینی درباره این واقعه اعلام شد و نیز اقدام ساکنان اردوگاه‌های فلسطینی و نخبگان فلسطینی که این واقعه را محکوم کردند در راستای خنثی‌سازی این فتنه بسیار کارساز بود.

نصرالله با اشاره به اهداف پشت پرده اسرائیل برای لبنان گفت: باید همواره، این مسئله را در ذهن و در گوش و در برابر چشممان داشته باشیم که اسرائیل و تکفیری‌ها، هدفشان ایجاد فتنه و جنگ داخلی در لبنان است که از این طریق هم به اسرائیل خدمت خواهد شد و هم به اهداف  داعش کمک می‌کند، و تمام تکفیری‌ها از آن سود می‌برند.

وی افزود: خطاب به فلسطینی‌ها در اردوگاه ها می‌گویم به ویژه گروه‌های فعال فلسطینی، آنها برای کمک به کنترل اوضاع تا جایی که امکان دارد باید نقش خود را ایفا کنند؛ چرا که معمولا سرویس‌های امنیتی لبنانی وارد اردوگاه‌های فلسطینی نمی‌شوند‬‎. همچنین لازم است و ضرورت دارد که بخواهیم و اعلام کنیم که کمک‌های بین‌المللی به لبنان برای کمک به اردوگاه‌ها و گرو‌ه‌های فلسطینی در چارچوب کمک‌های بشردوستانه و معیشتی از آنها ادامه یابد ‬‎و فقط به بررسی‌ها و نتیجه‌گیری‌های امنیتی بسنده نکنیم و باید آن زمینه‌ای که می‌تواند مشکل ایجاد کند از بین ببریم تا محیط مناسب برای فراهم شدن بستر تروریستی ایجاد نشود.‬‎ هر آنچه را که درباره برادران فلسطینی گفتم درباره برادران سوری هم منطبق است نباید به آوارگان سوری تعرض شود و لو آن‌که کسانی از این آوارگان در این ماجراهای تروریستی دست داشته باشند‬.

کد خبر : ۳۲۱۸۵۲