خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در جمع خبرنگاران:

هرگونه اقدامی در خصوص سوریه باید با نظر مستقیم سوری‌ها انجام شود

«حسین امیرعبداللهیان» معاون وزیر خارجه ایران در پایان نشست وین گفت که امروز گفت‌وگوهای مفصلی انجام شد و در نهایت تلاش‌ هیات ایرانی به ویژه پس از این‌که وزیر خارجه به مذاکرات پیوست، بر بحث آتش‌بس به عنوان یک موضوع جدی با یک جدول زمان‌بندی مشخص، متمرکز بود.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به وین، امیرعبدالهیان تاکید کرد که در خصوص روند سیاسی و مبارزه با تروریسم دو مشکل اساسی وجود دارد: اول بین گروه‌های تروریستی فعال در سوریه و دوم در خصوص معارضانی که باید با دولت سوریه و نمایندگان دولت سوریه گفت‌وگو کنند، اختلاف‌ دیدگاه وجود داشت.

وی ادامه داد: بحث‌های اولیه در اینجا مطرح شد اما قرار شد از طریق کارگروه‌هایی زیر نظر دی‌میستورا، نماینده سازمان ملل در امور سوریه و با همکاری کشورها نسبت به مشخص شدن فهرست تروریست‌ها و معارضان اقدام‌های لازم انجام شود.

امیرعبداللهیان تاکید کرد که طبیعی است که به صراحت در این جلسه اعلام شد که ما در خصوص نقش دولت و مردم سوریه تاکید جدی داریم و حتما باید هرگونه اقدامی در خصوص سوریه با رای و نظر مستقیم مردم سوریه انجام شود.

وی افزود که تلاش می‌شود در بیانیه پایانی بر اقدام‌هایی متمرکز شویم که مبارزه با تروریسم در این موضوع شدت یابد. در اینجا همچنین روی جدول زمان‌بندی صحبت شد اما آنچه مورد تایید هیات ایرانی بود و در بیانیه ذکر شد، اگر بخواهیم طبق جدول زمان‌بندی مکانیزم‌ها را به پیش ببریم، مهمترین جدول زمان‌بندی باید روی آتش‌بس متمرکز شود که به این مساله در بیانیه پایانی اشاره می‌شود.

کد خبر : ۳۲۱۸۱۰