خبرگزاری کار ایران

تل‌آویو: «حزب‌الله» لبنان حدود 150 هزار موشک دارد

مقام‌های رژیم صهیونیستی با ابراز نگرانی از افزایش حجم ذخایر موشکی حزب‌الله لبنان، اعلام کردند که این گروه حدود 150 هزار موشک در اختیار دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از النشره، ارزیابی‌هایی موجود در محافل نظامی رژیم صهیونیستی حاکی است که حزب‌الله لبنان بیش از 150 هزار موشک از جمله موشک‌های دور برد ساخت صنعت نظامی ایران، در اختیار دارد.

پایگاه عبری‌‌زبان «واللا» با اعلام این خبر، نوشت ارزیابی‌های اسرائیل اشاره به این دارد که حزب‌الله فقط به مبارزه در سوریه مشغول نبوده است بلکه حتی یک لحظه هم مجهز شدن به سلاح‌هایی را برای پرتاب به سمت «اسرائیل» طراحی شده‌اند، متوقف نکرده است.

طبق گزارش این منبع، زرادخانه موشکی حزب‌الله شامل موشک‌های کوتاه‌برد و میان‌برد است که از سوریه آنها را تأمین کرده است. علاوه بر این، حزب‌الله ناوگانی از هواپیماهای بدون سرنشین دارد که برای حمله و جمع‌آوری اطلاعات، طراحی شده‌اند.

براساس ارزیابی‌های اسرائیلی، حزب‌الله به تلاش‌های خود برای مجهز شدن به موشک زمین به هوای «SA 17- SA2»، و موشک‌های ضد کشتی «یاخونت» ساخت روسیه، ادامه می‌دهد.

پیشتر، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل، هشدار داده بود که حزب‌الله مجهز به سلاح پیشرفته‌ای است که از سامانه دفاع جوی «SA20» و «SA2» روسیه و موشک‌های یاخونت با برد 300 کیلومتر تشکیل شده است.

کد خبر : ۳۲۱۵۵۴