خبرگزاری کار ایران

سید حسن نصرالله:

شهادت‌طلبی قوی‌ترین سلاح در برابر دشمن است

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که روحیه شهادت‌طلبانه جهاد، همواره قوی‌ترین سلاح ما در مقابله با حمایت گسترده آمریکا از زرادخانه رژیم اسراییل بوده است و اگر منتظر به دست آوردن امکانات و کسب توازن راهبردی با دشمن می‌ماندیم، مقاومت و آزادسازی صورت نمی‌گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، «سید حسن نصرالله» چهارشنبه شب در مراسم بزرگداشت روز شهید دربیروت با قدردانی از شهیدان به خاطر جانفشانی‌های خود برای امت، گفت: باید همواره فداکاری‌های این شهیدان را به یادآوریم. هنگامی که از پیروزی‌ها سخن می‌گوییم، این پیروزی‌ها به برکت خون پاک شهیدان محقق شد. آن‌ها، شهیدان مقاومت، ارتش لبنان و سوریه و گروه‌های فلسطینی بودند؛ شهیدان همه چیز را فدا کردند؛ این پیروزی‌ها در واقع پیروزی و دستاورد آنهاست و ما در سایه پیروزی‌های آن‌ها زندگی می‌کنیم.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: هنگامی که به واقعیت‌های خارجی و نتایج محسوس می‌نگریم، می‌بینیم که مناطق ما بدون هیچ قید و شرطی پس از سال‌ها اشغالگری به ما بازگشت، اسیران ما از زندان‌ها آزاد شدند و به برکت این فداکاری‌های شهیدان است که لبنان از خطر دور ماند.

وی تاکید کرد: از مهم‌ترین دستاوردهای خون شهیدان آن است که آن‌ها در ملت ما روحیه جهاد، مقاومت، عزت، کرامت و مبارزه با ذلت دمیدند و بیداری معنوی ایجاد کردند. خون شهیدان، روح جوانان ما را زنده کرد و تضمین کردند که ثبات در مسیر مقاومت و جهاد برای آزادسازی زمین و مقدسات و تحقق رویای استقلال و حاکمیت و آزادی، محقق می‌شود. این تحولی که روی داد با پند و اندرز محقق نمی‌شد بلکه خون شهیدان قوی‌ترین عامل برای بیداری امت است.

سید حسن نصرالله یادآور شد: از‌‌ همان ابتدا روحیه شهادت‌طلبانه جهاد، قوی‌ترین سلاح ما در مقابله با حمایت گسترده آمریکا از زرادخانه اسراییل بوده است. اگر منتظر به دست آوردن امکانات و کسب توازن راهبردی با دشمن می‌ماندیم، مقاومت و آزادسازی صورت نمی‌گرفت و دشمن سلطه‌گری خود را بر این مناطق و نیز در فلسطین می‌گستراند. روحیه شهادت‌طلبانه جهادی بار دیگر مقاومت و انتفاضه به بار می‌آورد و بار دیگر مساله الاقصی و مقدسات را در نفوس مردم مطرح می‌کند. دشمن، ملت فلسطین را محاصره می‌کند و غزه را از کرانه باختری و کرانه باختری را از مناطق سال ۴۸ جدا می‌کند و مانع رسیدن سلاح و ذخایر می‌شود و می‌تواند با فعالیتی امنیتی، گروه‌های مقاومت را کنترل کند و گروه‌های جهادی را از هم برچیند اما نمی‌تواند افراد را محاصره کند یا مانع چاقو گرفتن زنان و یا مردان شود و یا این رویارویی را متوقف کند.

دبیرکل حزب الله لبنان بیان کرد: آنچه که پیش‌تر شاهد بودیم، مایه عزت و افتخار است که یک دختر جوان فلسطینی با آرامش و ثبات در حالی که سرنوشت خود را می‌داند، چاقو را از کیف خود خارج کند و با چاقو حمله کند. مردان امت باید افتخار کنند. مسئولیت ما است که این روحیه جهادی را حفظ کنیم زیرا آن‌ها از چندین دهه تاکنون برای شکست این روحیه اقدام می‌کنند و به اذعان آمریکا و دست نشاندگانش، جنگ‌هایی با هزینه میلیون‌ها دلار برای خدشه دار کردن و تمسخر و انکار مقاومت و تمام مجاهدان با هدف ضربه زدن به این روحیه شهادت‌طلبانه صورت می‌گیرد؛ زیرا اگر آن‌ها به این روحیه ضربه بزنند دیگر موشک‌ها را چه سود. باید با اینگونه جنگ‌ها و اقدام‌ها مقابله کنیم و بخشی از امتی باشیم که مقدسات خود را بازپس می‌گیرد و نیز باید این روحیه شهادت‌طلبانه را حفظ کنیم.

احمد قصیر امیر شهادت طلبان مقاومت است

دبیرکل حزب‌الله لبنان از احمد قصیر به عنوان امیر نیروهای شهادت‌طلب مقاومت یاد کرد و عملیات او را بزرگ‌ترین عملیات استشهادی نامید.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید احمد قصیر افزود: روز یازدهم نوامبر سال ۱۹۸۲ احمد قصیر با خودرو ساختمان مقر نظامی رژیم صهیونیستی را درهم کوبید و در نخستین عملیات شهادت‌طلبانه در تاریخ مقاومت ۱۴۱ نظامی صهیونیست کشته شده و ۱۰ نفر نیز مفقود شدند.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: این عملیات رژیم اسرائیل را به عزا فرو برد و هر سال تاکید می‌کنم که این بزرگ‌ترین عملیات مقاومت بود و احمد قصیر جلودار شهادت‌طلبان بزرگوار است.

 

کد خبر : ۳۲۱۱۵۷