خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع آمریکا:

به دنبال جنگ سرد با روسیه نیستیم

وزیر دفاع آمریکا گفت که چین و روسیه با اقدام‌های خود باعث بر هم زدن نظم جهانی می‌شوند ولی واشنگتن به دنبال جنگ سرد با مسکو نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، «اشتون کار‌تر» وزیر دفاع آمریکا گفت که چین و روسیه نظم جهانی را تهدید می‌کنند.

وزیر دفاع آمریکا گفت که روسیه با دخالت‌های نظامی خود در اوکراین و عدم جدیت در گفت‌و‌گو‌ها درباره سلاح‌های هسته‌ای و همین طور دیگر اقدام‌های خود در حوزه دریا، هوا و خشکی، مسائل چالش‌برانگیزی را ایجاد می‌کند.

کار‌تر گفت: «بیش از همه قدرت‌نمایی روسیه در زمینه مسائل هسته‌ای باعث بروز پرسش‌هایی درباره تعهد رهبران این کشور نسبت به ثبات استراتژیک و احترام آن‌ها به معیارهای منع استفاده از این سلاح‌ها می‌شود.»

وی افزود: «به دنبال جنگ سرد با روسیه نیستیم، چه برسد به یک جنگ داغ. نمی‌خواهیم روسیه را به یک دشمن تبدیل کنیم اما، اشتباه نکنید. آمریکا از منافع، متحدان، نظم اصلی بین‌المللی و همین طور آینده مثبتی که برای همگان می‌سازد، دفاع می‌کند.»

کار‌تر همچنین با اشاره به این‌که مسائل دیگر از جمله گروه تروریستی داعش در منطقه وجود دارند، گفت: «روسیه و چین هیچ‌کدام نمی‌توانند بر نظم موجود غلبه کنند اما، هر کدام اقدام‌هایی برای به چالش کشیدن آن انجام می‌دهند.»

وزیر دفاع آمریکا با انتقاد از عملیات نظامی روسیه در سوریه علیه گروه تروریستی داعش و همین طور دخالت این کشور در مناطق شرقی اوکراین، روسیه را به ایجاد و تشدید تنش‌ها در اروپا و خاورمیانه متهم کرد.

کد خبر : ۳۲۰۰۲۱