خبرگزاری کار ایران

مقام‌های ارشد آمریکایی:

روسیه باید با آمریکا برای دست یابی به آتش بس و انتقال قدرت در سوریه همکاری کند

شماری از مقام‌های آمریکایی مدعی شدند که روسیه تنها مواضع گروه تروریستی داعش را در سوریه بمباران نمی‌کند و به این ترتیب باید عملیات خود را هماهنگ کند.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، «ویکتوریا نولاند» مشاور دبیر شورای امنیت ملی آمریکا در امور اروپا و اوراسیا و «آن پترسون» دستیار وزیرخارجه این کشور در امور خاور نزدیک امروز -چهارشنبه- در نشست کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان اعلام کردند که جت‌های جنگنده روسیه در سوریه مواضع «مخالفان میانه رو» را نیز بمباران می‌کنند.

پترسون گفت: «دخالت نظامی روسیه تنش را در محیط پیچیده سوریه تشدید کرده است. بمباران هوایی روسیه در مناطقی انجام می‌شوند که اعضای گروه تروریستی داعش در آن نواحی حضور ندارند. بین ۸۵ الی ۹۰ درصد بمباران‌ها علیه مواضع مخالفان میانه رو صورت می‌گیرند و در این میان غیرنظامیان نیز جان خود را از دست می‌دهند.»

وی مدعی شد: «بر این باور هستیم که هدف اصلی روسیه محافظت از «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه است و تاکنون، روسیه میزانی که برای محافظت از اسد تلاش کرده، برای جنگ علیه تروریسم اقدام انجام نداده است.»

پترسون تصریح کرد که تلاش‌های دیپلمات‌های آمریکایی برای تعیین سرنوشت اسد به نتیجه یا توافقی نرسیده است.

نولاند نیز در نشست کمیته گفت که «جان کری» وزیرخارجه آمریکا و دیگر کشور‌ها امیدوار هستند بتوانند روسیه را در یک روند اقدام دیپلماتیک به منظور دست یابی به یک راه حل صلح آمیز در منطقه وارد کنند.

وی با اشاره به اینکه روسیه در حالی روزانه بین دو الی چهار میلیون دلار برای عملیات نظامی خود هزینه می‌کند که مردم این کشور با مشکلات اقتصادی رو به رو هستند، گفت که روسیه باید با آمریکا و متحدان این کشور به منظور ایجاد آتش بس و انتقال قدرت در سوریه همکاری کند.

کد خبر : ۳۱۹۴۰۸