خبرگزاری کار ایران

ائتلاف حاکم عراق بمباران مواضع داعش توسط روسیه را خواستار شد

ائتلاف حاکم عراق و نیروهای بسیج مردمی عراقی خواستار انجام حمله‌های هوایی روسیه به مواضع گروه تروریستی داعش شد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، اعضای ائتلاف حاکم عراق امروز -چهارشنبه- اعلام کردند این ائتلاف و نیروهای بسیج مردمی عراقی (الحشد الشعبی)  «حیدر العبادی» نخست‌وزیر این کشور را برای درخواست از روسیه به منظور انجام حمله‌های هوایی علیه گروه تروریستی داعش،  «تحت فشار شدید» قرار داده‌اند.

 نمایندگان پارلمان و اعضای ائتلاف حاکم عراق، درخواست رسمی خود مبنی بر انجام عملیات نظامی روسیه در سوریه را هفته جاری طی نشستی به حیدر العبادی ارائه داده‌اند.

هم‌زمان برخی منابع اعلام کردند حیدر العبادی مقطع فعلی را زمان مناسبی برای عملیات نظامی روسیه در عراق نمی‌داند و اعلام کرده است که «این امر تنها موجب پیچیده‌تر شدن اوضاع در رابطه با آمریکایی‌ها خواهد شد و ممکن است پیامدهای ناخواسته‌ای حتی برای روابط درازمدت ما با آمریکا در آینده داشته باشد.»

«جوزف دانفورد» ژنرال بلندپایه آمریکایی روز گذشته ساعاتی پس از نامه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه به حیدر العبادی، وارد بغداد شد.

دانفورد ادعا کرد که از العبادی تضمین گرفته است که از روسیه برای عملیات نظامی درخواست نکند.

 روسیه، ایران، سوریه و عراق مرکزی اطلاعاتی  در بغداد ایجاد کرده‌اند که هدف از آن تقویت تلاش‌ها برای مقابله با گسترش دامنه فعالیت‌های گروه تروریستی داعش در منطقه است. این مرکز اطلاعاتی تاکنون در تبادل اطلاعات برای حمله‌های هوایی در سوریه و عراق کارآمد بوده است.

کد خبر : ۳۱۵۴۱۰