خبرگزاری کار ایران

بیانیه اتحادیه اروپا پس از نخستین نشست کمیسیون مشترک برجام

اتحادیه اروپا پس از برگزاری نخستین نشست کمیسیون مشترک برجام در وین ، بیانیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری اتحادیه اروپا، مسئولان اتحادیه اروپا پس از برگزاری نخستین کمیسیون مشترک برجام با حضور مقام‌های ارشد ایران و گروه ۱+۵، اعلام کردند که این مرحله مهم دیگری است که ما را به آغاز اجرای برجام نزدیک‌تر می‌کند؛ مساله‌ای که ما عمیقا به آن متعهد هستیم.

در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است: «روز یکشنبه، روز اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته‌ای ایران بود و روز دوشنبه کمیسیون مشترک بر اساس برجام و به منظور اجرای توافق در نشست سالیانه در وین برگزار شد.»

در ادامه بیانیه تاکید شده است که این نشست با حضور مقام‌های ارشد سیاسی کشورهای شرکت‌کننده در برجام و به ریاست «هلگا اشمید» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد و تمامی اعضای ایران و گروه ۳+۳ شامل روسیه، فرانسه، آلمان، انگلیس، چین و آمریکا در این نشست حضور داشتند.

اتحادیه اروپا تاکید کرد که کمیسیون مشترک، تصمیم‌های اتخاذ شده تا به امروز درباره برنامه هسته‌ای و تحریم‌ها را به منظور آغاز اجرایی شدن برجام بررسی کرد و همچنین مدرن‌سازی رآکتور اراک مورد بحث قرار گرفت.

مسئولان اتحادیه اروپا در این بیانیه درباره نخستین کمیسیون مشترک برجام تاکید کردند: «تمام شرکت‌کنندگان بر تعهد پایدار خود برای عملیاتی کردن برجام تاکید کردند. کمیسیون مشترک به منظور نظارت بر گسترش‌ها ادامه می‌یابد و به صورت دوره‌های سه ماهه یا در صورت نیاز زود‌تر برگزار می‌شود.»

بر اساس بیانیه اتحادیه اروپا، نشست آینده کمیسیون مشترک برجام پیش از روز اجرایی شدن این توافق برگزار می‌شود.

کد خبر : ۳۱۵۰۳۵