خبرگزاری کار ایران

حمله صدها شهرک‌نشین صهیونیست به منازل فلسطینیان در الخلیل

صد‌ها نفر از شهرک‌نشینان صهیونیست در نخستین ساعات صبح امروز -یکشنبه- به منازل فلسطینیان در منطقه «کساره» واقع در جنوب الخلیل در کرانه باختری حمله کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، شاهدان عینی اعلام کردند که شمار زیادی از شهرک‌نشینان تندروی صهیونیست ساکن شهرک «کریات اربع» که در اراضی فلسطینیان در الخلیل احداث شده است، به صورت ناگهانی به تقریبا ۱۰ منزل فلسطینی حمله کرده و زنان و کودکان حاضر در داخل آن‌ها را محاصره کردند.

شاهدان عینی همچنین اعلام کردند که نظامیان ارتش صهیونیستی در جریان این حمله شهرک‌نشینان تندروی صهیونیست به منازل فلسطینیان از آن‌ها حمایت می‌کردند و در جاده منتهی به منطقه کساره ایست بازرسی احداث کرده بودند تا مانع ورود جوانان به این منطقه به منظور حمایت از خانواده‌های محاصره شده فلسطینی شوند.

در همین حال، مساجد الخلیل از طریق بلندگو‌ها خواستار کمک و حمایت شهروندان و به ویژه جوانان فلسطینی از خانواده‌های محاصره شده و جلوگیری از وقوع جنایت در این منطقه توسط شهرک‌نشینان تندروی صهیونیست شدند.

منابع محلی گزارش دادند که این بزرگ‌ترین حمله شهرک‌نشینان صهیونیست به منطقه است و تاکنون سه فلسطینی از جمله دو کودک در جریان این حمله صهیونیست‌ها زخمی شده‌اند. صهیونیست‌ها که نقاب بر صورتشان زده‌اند، پنجره یکی از منازل فلسطینی را از جا کندند و سعی در ورود به داخل آن با حمایت نظامیان صهیونیست را داشتند.

در پی این حمله شهرک‌نشینان صهیونیست درگیری‌هایی میان آن‌ها و جوانان فلسطینی در منطقه کساره روی داد و فلسطینیان تلاش کردند مانع تداوم حمله شدید صهیونیست‌ها به اهالی این منطقه شوند. در مقابل، نظامیان صهیونیست هم اقدام به پرتاب بمب‌های صوتی و گاز اشک‌آور به سمت فلسطینیان کردند.

کد خبر : ۳۱۴۳۱۰