خبرگزاری کار ایران

کوین مک‌کارتی از رقابت برای ریاست مجلس نمایندگان آمریکا انصراف داد

asdasd
کد خبر : ۳۱۱۷۰۲

«کوین مک‌کارتی» نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان در اقدامی غیرمنتظره از رقابت برای دستیابی به مقام ریاست این مجلس کناره‌گیری کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، مک‌کارتی در آغاز نشست روز پنجشنبه مجلس نمایندگان به همکارانش گفته است که خود را لایق این مقام نمی‌داند.

پیش از این قرار بود که در جلسه روز پنجشنبه برای تعیین رئیس تازه مجلس نمایندگان، رای‌گیری صورت گیرد اما حالا این تصمیم به تعویق افتاده است.

در پی استعفای «جان بینر» از ریاست مجلس نمایندگان در ماه گذشته میلادی، مک‌کارتی به عنوان یکی از مناسب‌ترین افراد برای تصدی این مقام محسوب می‌شد.

 

در آمریکا، رئیس مجلس نمایندگان پس از رئیس‌جمهوری و معاون وی در جایگاه سوم قدرت قرار دارد.

مک‌کارتی نماینده حوزه انتخابیه «بیکرزفیلد» در ایالت کالیفرنیا پس از اعلام انصراف خود گفته است: «اگر بخواهیم قدرتمند و متحد باقی بمانیم، به چهره‌ای تازه نیاز داریم.»

این نماینده کنگره آمریکا گفته است که می‌خواهد حزب جمهوری‌خواه «صد درصد» در پشتیبانی از رئیس تازه مجلس متحد باشد.

با این حال مک‌کارتی گفته است که وی همچنان ریاست اکثریت جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان را حفظ خواهد کرد.

بینر که پیش از این قرار بود در پایان ماه اکتبر کنگره را ترک کند، گفته است تا زمان انتخاب رئیس تازه در مقام خود باقی می‌ماند.

استعفای بینر در پی چند ماه تنش داخلی در حزب جمهوری‌خواه و اختلافاتش با جناح تندرو این حزب رخ داد.

جناح تندرو در حزب جمهوری‌خواه از ریاست «دیوید وبستر» نماینده یکی از حوزه‌های ایالت فلوریدا، بر مجلس نمایندگان حمایت کرده است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز