خبرگزاری کار ایران

در مصاحبه با سی‌بی‌اس عنوان شد؛

اظهارنظر پوتین درباره عملکرد سیاسی اوباما

رئیس‌جمهوری روسیه گفت که عملکرد همتای آمریکایی وی در حوزه سیاست ضعیف نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری کنگره آمریکا، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در مصاحبه‌ای با پایگاه خبری سی‌بی‌اس گفت که «باراک اوباما» همتای آمریکایی وی در حوزه سیاست ضعیف عمل نمی‌کند.

پوتین همچنین گفت: «در هر کشوری و در ایالات متحده بیش از سایر کشور‌ها، عوامل سیاست خارجی برای مبارزات سیاست داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد اما، گمان نمی‌کنم اوباما ضعیف باشد.»

شماری از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا از اوباما به دلیل عملکرد وی در حوزه سیاست خارجی و به ویژه برجام، انتقادهای شدیدی کرده‌اند.

پوتین در بخش دیگری از مصاحبه خود، با اشاره به این‌که اوکراین نزدیک‌ترین همسایه به روسیه است، گفت: «همواره گفته‌ایم که اوکراین کشور خواهری ما است. تاریخ، فرهنگ، دین و مسائل بسیار دیگری وجود دارند که میان دو کشور مشترک هستند و تمامی کشور‌ها باید به حق حاکمیت اوکراین احترام بگذارند.»

ولادیمیر پوتین مصاحبه با سی‌بی‌اس

رئیس‌جمهوری روسیه همچنین تصریح کرد که بر این باور است که آمریکا در برکناری «ویکتور یانوکوویچ» رئیس‌جمهوری سابق اوکراین دخالت داشته است.

پوتین با تاکید بر حمایت روسیه از «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه، دخالت نظامی روسیه را در این کشور تکذیب کرد و گفت که این اقدام‌ها تنها برای مبارزه با گروه‌های تروریستی در سوریه از جمله داعش است.

کد خبر : ۳۰۸۴۶۵