خبرگزاری کار ایران

پنتاگون مدعی شد:

استقرار تانک‌های پیشرفته روسی در لاذقیه در سوریه

وزارت دفاع آمریکا ﴿پنتاگون﴾ ادعا می‌کند نشانه‌هایی در مورد گسترش و توسعه یک پایگاه هوایی در اطراف لاذقیه سوریه توسط نیروهای روسی برای ایجاد احتمالی یک پایگاه عملیاتی، وجود دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «جفری دیویس» سخنگوی پنتاگون، روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: «نشانه‌هایی را دیده‌ایم که روسیه، طی روزهای گذشته، نیروی انسانی و تجهیزاتی به مناطقی در اطراف لاذقیه، و یک پایگاه هوایی، انتقال داده است که از احتمال ایجاد نوعی پایگاه عملیاتی هوایی حکایت دارد.»

تنها یک روز پیش از این مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» ﴿وابسته به معارضان﴾، گفته بود بنا بر اطلاعاتی که از منابع داخلی به دست آورده، روسیه در حال ساختن باند فرودگاه جدیدی در لاذقیه است.

این باند جدید که بنا بر گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه، جلوی ورود نیروهای نظامی و غیرنظامی سوری نیز در زمان ساخت‌وساز به آن گرفته شده، «طولانی» است و می‌تواند فرود «هواپیماهای بزرگ» را نیز ممکن کند.

همزمان، مقام‌های آمریکایی مدعی شده‌اند که روسیه ۵ تانک در این پایگاه هوایی مستقر کرده است. این مقام‌ها گفته‌اند هدف اصلی روسیه از مستقر کردن تجهیزات سنگین در این پایگاه برای آنها هنوز مشخص نیست.

کد خبر : ۳۰۵۲۵۵