خبرگزاری کار ایران

حمله نظامیان اسرائیلی به مسجدالاقصی برای دومین روز متوالی

نظامیان رژیم صهیونیستی برای دومین روز متوالی از سمت مسجد قبلی به مسجد مبارک الاقصی حمله کرده و با ضرب و شتم تعدادی از نمازگزاران فلسطینی حاضر در داخل آن، باعث زخمی شدن پنج نفر شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، «شیخ عمر کسوانی» مدیر مسجد الاقصی اعلام کرد که ۱۵۰ نفر از عناصر پلیس صهیونیستی صبح امروز -‌دوشنبه- به این مسجد حمله کرده و از بمب‌های صوتی و گلوله‌های مشقی علیه نمازگزاران فلسطینی استفاده کردند.

وی افزود که عناصر پلیس رژیم صهیونیستی هفت نفر از نمازگزاران فلسطینی را در ورودی‌های مسجد قبلی واقع در جنوب مسجد الاقصی بازداشت کرده و هچنین پنج نمازگزار دیگر از جمله یک پیرمرد را زخمی کردند.

کسوانی تصریح کرد که افراد پلیس درب‌های مسجد قبلی را با زنجیر بستند و نمازگزاران حاضر در داخل آن را محاصره کردند و از طرف دیگر، تعدادی از عناصر پلیس نیز در بالای مسجد قبلی و در صحن‌های این مسجد مستقر شدند.

وی ضمن محکومیت حملات امروز و روز گذشته نظامیان صهیونیستی به مسجد الاقصی و ممانعت پلیس صهیونیستی از ورود نمازگزاران فلسطینی به داخل این مسجد، گفت که این مساله نشانگر قصد شوم صهیونیست‌ها علیه مسجد الاقصی و تلاش آن‌ها برای ایجاد اوضاع جدید در این مسجد با توسل به زور است.

بر اساس این گزارش، شمار زیادی از عناصر پلیس رژیم صهیونیستی روز گذشته نیز به مسجد مبارک الاقصی حمله کرده و با نمازگزاران فلسطینی درگیر شده بودند که این مساله منجر به زخمی شدن بیش از ۱۰۰ نفر شده بود. این حملات نظامیان و عناصر پلیس صهیونیستی به مسجد الاقصی به بهانه تامین امنیت شهرک‌نشینان یهودی در جریان ورود آنها به این مسجد هم‌زمان با فرا رسیدن اعیاد یهودی صورت می‌گیرد.

کد خبر : ۳۰۴۹۷۹