خبرگزاری کار ایران

باراک اوباما در واکنش به رد برجام در مجلس نمایندگان:

رای کنگره آمریکا حاکی از رابطه مستقیم مطالعه برجام و حمایت از آن است

رئیس جمهوری آمریکا گفت که موضع امروز مجلس نمایندگان آمریکا در قبال توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ نشان می‌دهد که شمار بیشتری از اعضای کنگره این کشور تمایل به حمایت از آن دارند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری کنگره آمریکا، «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا به دنبال رد برجام در کنگره این کشور در بیانیه‌ای گفت که این امر نشان از افزایش تمایل قانون گذاران آمریکایی به مطالعه و در نتیجه حمایت از برجام دارد.

رئیس‌جمهوری آمریکا در بیانیه خود اعلام کرد که از قانون‌گذارانی که برای قضاوت درباره برجام بر اساس ارزش‌ها تلاش کردند، سپاسگزار است.

اوباما در بیانیه خود افزود: «رای امروز مجلس نمایندگان آمریکا آخرین نشان از این مطلب است که هرچه اعضای بیشتری این توافق تاریخی را که باعث ممانعت ایران از دستیابی به سلاح هسته‌ای می‌شود مطالعه می‌کنند، اعضای بیشتری نیز از آن حمایت می‌کنند.»

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین با قدردانی از تلاش‌های «نانسی پلوسی» رهبر اقلیت مجلس نمایندگان این کشور در جلب حمایت اعضا در قبال برجام گفت: «کشور باید توجه خود را به اجرای توافق منعطف کند.»

وی افزود: «اکنون باید کار حیاتی خود را برای اجرا و راستی‌آزمایی این توافق انجام دهیم و به این ترتیب مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شویم. در راستای این اقدام، آخرین بخش از رهبری آمریکا را در تلاش برای دنیایی امن‌تر و امیدوار‌تر می‌نویسیم.»

کد خبر : ۳۰۴۳۱۱