خبرگزاری کار ایران

سرگئی لاوروف:

روسیه تجهیزات نظامی به سوریه ارسال می‌کند

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو هم کمک‌های انسان‌دوستانه و هم تجهیزات نظامی به سوریه ارسال می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، در حالی‌که اخیرا برخی کشورها از جمله آمریکا و نیز ناتو از محموله هواپیماهای روسی به سوریه ابراز نگرانی می‌کنند، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، اعلام کرد هواپیماهای روسی هم تجهیزات نظامی و هم کمک‌های بشردوستانه به سوریه منتقل می‌کنند.

این در حالی است که مسکو پیش از این به صراحت اعلام کرده بود که پروازهای روسیه به طرف سوریه تنها شامل کمک‌های بشردوستانه است.

آمریکا طی چند روز اخیر از یونان و بلغارستان خواسته است تا درخواست‌های روسیه را برای استفاده از حریم هوایی این دو کشور به منظور حرکت به طرف سوریه رد کنند .منابع لبنانی معتقدند نیروهای روسی مشارکت در عملیات نظامی در سوریه را آغاز کرده‌اند و درحال ایجاد پایگاه های جدید در این کشور هستند.

هم‌زمان، برخی رسانه‌های لبنانی از جمله روزنامه «الاخبار» به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش دادند که نیروهای نظامی و همچنین تجهیزات نظامی روسی هم از طریق هوا و هم دریا به سوریه منتقل می‌شوند.

روسیه پس از آن‌که بلغارستان حریم هوایی خود را روی هواپیماهای روسی به طرف سوریه بست، شکایت کرد. ولی مقام‌های صوفیه اعلام کرده‌اند که در شرایطی اجازه خواهند داد هواپیماهای روسی برای حرکت به طرف سوریه از حریم هوایی بلغارستان استفاده کنند که این هواپیماها بازرسی شوند.

.

کد خبر : ۳۰۴۱۹۳