خبرگزاری کار ایران

مهاجران بالکان؛

پناهجویان خود را به جای شهروندان سوریه جا می‌زنند

مهاجرانی که به پشت مرز‌های مجارستان می‌رسند، کارت‌های شناسایی خود را دور انداخته و خود را به عنوان شهروندان سوریه معرفی می کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتد‌پرس، تعداد زیادی مدارک شناسایی تنها چند متر دور تر از مرز صربستان با مجارستان، روی زمین افتاده است.

کارت شناسایی پاکستانی داخل علف‌ها، شناسنامه بنگلادشی در زمین ذرت، گواهینامه پاره شده عراقی که عکس روی آن مردی است با شمایلی شبیه «صدام حسین» رهبر سابق این کشور، و این‌ها تنها قسمت بسیار کوچکی از مدارک شناسایی است که در نزدیکی مرز مجارستان پراکنده شده است.

این امر نشان دهنده این مطلب است که بسیاری از پناه‌جویانی که برای فرار از جنگ و فقر از طریق دریا به اروپا آمده‌اند، ملیت حقیقی خود را دور انداخته و احتمالا هویت جدیدی برای خود انتخاب می کنند.

آنها بر این باورند که نداشتن کارت شناسایی و یا در اختیار داشتن هویت جعلی، مسیر آنها را به کشور‌هایی اروپای غربی، نظیر آلمان، هموارتر خواهد کرد. دلیل این کار آنها این است که اروپا به پناهجویان جنگ‌زده خدمات بهتری نسبت به کسانی که به دلیل فقر مهاجرت کرده‌اند، ارائه می‌کند.

پلیس صربستان اعلام کرد که نزدیک به 90 درصد پناه‌جویانی که از مبدا مقدونیه به این کشور می‌رسند، خود را از شهروندان سوریه معرفی می‌کنند.

کد خبر : ۳۰۳۴۰۸