خبرگزاری کار ایران

اعلام آمادگی استرالیا، برزیل، آرژانتین و اسپانیا برای پذیرش مهاجران

برخی کشورها برای پذیرش پناهجویان و مهاجران اعلام آمادگی کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، برخی کشورها اعلام کردند که برای پذیرش پناهجویان و مهاجران و ارائه خدمات به آن‌ها آماده هستند.

 «تونی ابوت» نخست وزیر استرالیا امروز- یکشنبه- اعلام کرد که این کشور پذیرای پناهجویانی است که در کمپ‌های مرزی سوریه و عراق قرار دارند و برای آن‌ها کمک‌های مالی بیشتری در نظر گرفته شده است.

نخست‌وزیر استرالیا همچنین گفت که پاسخ امنیتی قوی‌تری در منطقه مورد نیاز است.

وی همچنین از سفر «پیتر دوتان» وزیر امور مهاجرتی استرالیا به ژنو برای انجام دیدار با کمیسیونر ارشد سازمان‌ ملل و پرسش درباره چگونگی ارائه کمک به مهاجران خبر داد.

مقام‌های اتریش نیز اعلام کردند که این کشور آماده حمایت از شش هزار و ۵۰۰ پناهجوی عراقی و سوری و آفریقای‌شمالی است.

 «واسیلیکی تانو» نخست‌وزیر موقت یونان نیز از برنامه گسترده این کشور برای مقابله با بحران انسانی پناهجویان خبر داد.

 «ماریانو راخوی» نخست‌وزیر اسپانیا نیز اعلام کرد که این کشور به تعهدات خود به اتحادیه اروپا عمل می‌کند و شماری از پناهجویان را که این اتحادیه تعیین کند، می‌پذیرد.

اسپانیا از پنج هزار نفر پناهجوی پیشنهاد شده اتحادیه اروپا تاکنون دو هزار نفر را پذیرفته است.

«دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس نیز با اعلام حمایت خود برای پذیرش و حمایت از پناهجویان گفت که بودجه کمک‌های مالی را در این زمینه افزایش می‌دهد.

«آنیبال فرناندز» رئیس کابینه آرژانتین نیز اخیرا از برنامه ارائه روادید ویژه برای شهروندان سوریه که از این کشور گریخته‌اند، خبر داد.

فرناندز گفت: «زمانی‌ که چنین اتفاقی رخ می‌دهد، برای ابراز همدردی و فراتر از آن‌که چه تعداد مهاجر در این شرایط اقدام کنند، به بهترین صورت ممکن از آن‌ها استقبال می‌کنیم.»

مسئولان سازمان بررسی مهاجران آرژانتین در اکتبر ۲۰۱۴ قطعنامه‌ای برای تسهیل پذیرش شهروندان سوری که از این کشور فرار کردند، صادر کردند.

مهاجران سوری می‌توانند برای یک سال اقامت در آرژانتین اقدام کرده و در صورت تمایل می‌توانند برای یک سال دیگر و سپس برای اقامت موقت اقدام کنند.

برزیل نیز از دیگر کشورهای آمریکای جنوبی است که برای اسکان و کمک به پناهجویان عراقی و سوری اعلام آمادگی کرده است.

حضور دست‌کم هزار و ۷۰۰ مهاجر به صورت رسمی در برزیل تایید شده است و انتظار می‌رود حدود چهار هزار مهاجر دیگر از طرق مختلف وارد این کشور شوند.

حدود ۱۲۰ مهاجر سوری نیز به اروگوئه پناه برده‌اند و مقام‌های این کشور برای پذیرش پناهجویان بیشتر اعلام آمادگی کرده‌اند.

کد خبر : ۳۰۳۰۱۷