خبرگزاری کار ایران

در جمع یهودیان فلوریدا صورت گرفت؛

تاکید مجدد جو بایدن بر حمایت از برجام

معاون رئیس جمهوری آمریکا با دفاع از توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵، گفت هر نقطه‌ای از ایران که احتمال فعالیت غیرقانونی هسته‌ای داده شود، مورد بازرسی قرار می‌گیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری کنگره آمریکا، «جو بایدن» معاون رئیس جمهوری آمریکا در جمع یهودیان فلوریدای جنوبی با تاکید بر حمایت خود از توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵، گفت که بازرسی‌ها را می‌توان در هر نقطه‌ای از ایران که احتمال فعالیت غیرقانونی داده شود، انجام داد.

معاون «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا به رغم وجود آرای لازم برای وتو رای مخالف کنگره این کشور هشدار داد در صورت کناره‌گیری ایالات متحده از توافق هسته‌ای، تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران از مسیر خود خارج می‌شوند.

معاون رئیس جمهوری آمریکا همچنین با ابراز تاسف درباره انتقادهایی که از توافق هسته‌ای انجام شد، گفت که به خاطر نمی‌آورد در چهار دهه گذشته در دولت این کشور سیاست خارجی به دلیل اختلاف نظر میان واشنگتن و کنگره به این اندازه به مشکل برخورده باشد.

بایدن گفت: «۹۹۲ هزار و ۸۹۴ مایل برای رئیس جمهوری سفر کردم. به صورت مستقیم با تمام رهبران مهم جهان دیدار کردم. آن‌ها را بهتر از هر شخص دیگری در دولت می‌شناسم.»

وی افزود: «گمان نمی‌کنم بتوانید حتی یک نفر دیگر را در تمام دستگاه دولت پیدا کنید که حمایت مستمر بیشتری از من نسبت به اسرائیل داشته باشد.»

معاون اوباما اطمینان داد روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی همچنان به قوت خود باقی می‌ماند و بر دوستی نزدیک خود با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم تاکید کرد.

کد خبر : ۳۰۲۴۱۵