خبرگزاری کار ایران

اعلام آمادگی نتانیاهو برای مذاکره بدون پیش‌شرط با عباس

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی آمادگی خود برای مذاکره مستقیم و بی‌قید و شرط با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین؛ چه در رام الله و چه هر شهر دیگری را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، «بنیامین نتانیاهو» در دیدار با هیاتی از جنبش صهیونیستی «زنان صلح برقرار می‌کنند» خاطر نشان کرد که آماده مذاکره با عباس در رام‌الله یا هر جای دیگر است.

وی با وجود تاکید بر اینکه هیچ پیش‌شرطی برای مذاکره ندارد، اعلام کرد که حل منازعه فلسطینی ـ صهیونیستی باید بر اساس راهکار تشکیل دو کشور صورت بگیرد و کشور خلع سلاح شده فلسطینی که در این راستا تشکیل می‌شود، باید موجودیت «کشور قومیتی ملت یهود» را به رسمیت بشناسد، اما فلسطینیان با این مساله مخالف هستند.

نتانیاهو خطاب به اعضای جنبش «زنان صلح برقرار می‌کنند» گفت که «اگر خواستید با عباس دیدار کنید، به وی بگویید که اگر دوست داشته باشد، من آماده دیدار با او هستم.»

این جنبش صهیونیستی که اعضای آن را زنان یهودی و عرب طرفدار صلح تشکیل می‌دهند، هشتم جولای گذشته و در نخستین سالگرد جنگ سال ۲۰۱۴ غزه خواستار حل مسالمت‌آمیز منازعه اسرائیلی ـ فلسطینی شدند.

اعضای این جنبش همچنین به نشانه اعتراض به این جنگ، به تناسب روزهای جنگ غزه که تقریبا ۵۰ روز بود و رژیم صهیونیستی در جریان آن دو هزار و ۲۵۱ فلسطینی را که اکثرا غیر نظامی بودند، به شهادت رساند، ۵۰ روز روزه‌داری کردند.

در این جنگ ۷۳ اسرائیلی نیز که اکثرا نظامی بودند، کشته شدند.

کد خبر : ۳۰۲۰۳۶