خبرگزاری کار ایران

روزنامه «یدیعوت آحارونوت» مدعی شد:

روسیه وارد کارزار سوریه شده است

یک روزنامه چاپ رژیم صهیونیستی مدعی شد که روسیه با موافقت آمریکا رسما وارد کارزار نظامی در سوریه برای نجات «بشار اسد» رئیس‌جمهوری این کشور شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از یدیعوت آحارونوت، مسکو با استقرار یک ناوگان هوایی در یک پایگاه نظامی سوریه در حومه دمشق، به طور رسمی مداخله نظامی در این کشور را برای مبارزه با گروه تروریستی داعش و دیگر گروه‌های تندرو آغاز کرده است.

در همین چارچوب  قرار است طی روزهای آینده، هزاران نظامی روس از جمله مستشار، مربی، تیم تدارکاتی، پرسنل فنی، اعضای گروه حفاظت هوایی و خلبانانی عازم سوریه شوند و جنگنده‌های نیروی هوایی روسیه و بالگردهای تهاجمی آن حملات علیه گروه داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در سوریه را آغاز خواهند کرد.

در همین حال، دیپلمات‌های غربی مدعی شده‌اند که مذاکراتی میان روس‌ها و ایرانی‌ها با محور داعش و تهدید آن علیه سوریه، انجام شده است.

دستاورد مذاکرات اخیر روس‌‌ها و ایرانی‌ها این بود که مسکو و تهران با اتخاذ تصمیمی استراتژیک، از نظام سوریه در برابر گروه تروریستی داعش حمایت کنند.

طبق گفته این منابع، دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا از تصمیم روسیه برای مداخله نظامی در سوریه آگاه است ولی تاکنون هیچ واکنشی به آن نشان نداده است.

کد خبر : ۳۰۱۷۹۸