خبرگزاری کار ایران

منابع اردنی:

عباس، عبدالله دوم را در جریان استعفای خود قرار داده است

asdasd
کد خبر : ۳۰۱۴۳۹

منابع اردنی اعلام کردند که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان سفر اخیرش به اردن و دیدار با «عبد الله دوم» پادشاه این کشور، وی را در جریان تصمیم خود برای کناره‌گیری از ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین قرار داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین منابع آگاه اردنی اعلام کردند که عباس در جریان دیدار با ملک عبد الله در امان که پشت درهای بسته صورت گرفت، خاطر نشان کرد که در سایه بن‌بست در چشم‌انداز سیاسی سازش، تداوم لجبازی‌های رژیم صهیونیستی و تمایل خود به ترک عرصه سیاسی تصمیم به کناره‌گیری از ریاست تشکیلات خودگردان گرفته است.

این منابع خاطرنشان کردند که در این نشست مسائل داخلی و سیاسی فلسطین و برگزاری نشست شورای ملی فلسطین به منظور انتخاب اعضای جدید کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) در پی استعفای عباس و ۹ عضو کمیته اجرایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

یک منبع آگاه تاکید کرد که محمود عباس از شرایط سیاسی فلسطین ناراضی بود و جنبش مقاومت اسلامی (حماس) را به مانع‌تراشی بر سر اجرای توافق آشتی ملی و اداره امور نوار غزه توسط دولت «رامی حمد الله» متهم کرد و به ملک عبد الله اعلام کرد که قصد کناره‌گیری از ریاست تشکیلات خودگردان را دارد.

منبع مذکور خاطر نشان کرد که انتظار می‌رود عباس پس از نشست شورای ملی و انتخاب رئیس و اعضای جدید کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین استعفای خود را اعلام کند و ساف مسئول اداره امور فلسطینیان تا زمان برگزاری انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان و پارلمان فلسطین خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز