خبرگزاری کار ایران

پیشروی‌های ارتش سوریه در منطقه «سهل الغاب» در حومه «حماه»

ارتش سوریه و مبارزان «حزب‌الله» لبنان کنترل چهار روستا در منطقه استراتژی سهل الغاب در حومه حماه را که از حدود دو هفته به اشغال گروه‌های معارض درآمده بود، به دست گرفتند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، مرکز موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» (وابسته به معارضان)، عصر سه‌شنبه اعلام کرد «نیروهای ارتش سوریه با کمک حزب‌الله و دیگر گروه‌های هم‌پیمان کنترل چهار روستا در منطقه سهل‌الغاب در استان حماه (مرکز کشور) را که از حدود دو هفته پیش به تصرف گروه‌های معارض از جمله جبهه النصره درآمده بود، به دست گرفتند.»

«رامی عبدالرحمن» مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است، تصریح کرد «ناقوس»، «زیاره»، «تل واسط» و «منصوره» روستاهایی هستند که در عملیات اخیر نیروهای ارتش سوریه و مبارزان حزب‌الله در حومه حماه آزاد شدند. این روستاها در شرق روستای «جورین» قرار دارند که پایگاه مهم نظام دمشق در این منطقه  به‌شمار می‌رود.

به گفته عبدالرحمن، در صورتی‌که گروه‌های معارض بتوانند بر منطقه جورین که مشرف بر سهل الغاب است، مسلط شوند، امکان پیشروی‌ آنها به سمت کوه‌های استان «لاذقیه» و تصرف روستاهای علوی‌نشین این استان وجود دارد.

کد خبر : ۲۹۸۴۳۴