خبرگزاری کار ایران

راهپیمایی در ده‌ها شهر جهان در حمایت از توافق هسته‌ای

شهروندان ده‌ها شهر در جهان در حمایت از توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ دست به راهپیمایی زدند.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، صد‌ها نفر در شهرهای مختلف جهان از جمله واشنگتن، توکیو، لندن، تورنتو، استراسبورگ و برلین در حمایت از توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ دست به راهپیمایی زدند.

شهروندان حدود ۵۰ شهر در جهان در «روز جهانی صلح برای ایران» و در حمایت از توافق هسته‌ای ایران و و گروه ۱+۵ راهپیمایی کردند.

شرکت‌ «کالگریز پیس بریج» و موسسه قانونی «آلبرتا» از جمله نهادهایی بودند که در راهپیمایی حمایت از توافق هسته‌ای در آلبرتا واقع در کانادا شرکت کردند.

شماری از دانشجویان دانشگاه «تگزاس تک» نیز عصر روز گذشته در حمایت از توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ راهپیمایی برگزار کردند.

«ال شارپتون» کشیش سیاه‌پوست ایالات متحده آمریکا  و کنشگر حقوق مدنی ضمن حمایت از توافق هسته‌ای ایران، از سایر کشیش‌های سیاه‌پوست این کشور خواست تا در مراسم عبادت امروز در کلیساهای سیاه‌پوستان با طرفداری از این توافق، افکار عمومی را به سمتی سوق دهند که نمایندگان مردم در کنگره به آن رای مثبت بدهند.

وی با اشاره به این مطلب که گروهی برای خراب کردن این دستاورد تاریخی «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا، تمام تلاش خود را انجام می‌دهند، گفت: «تلاش افرادی مانند من در این کشور لازم است تا تعادل میان خوبی و بدی حفظ شود.»

کد خبر : ۲۹۷۵۳۹