خبرگزاری کار ایران

عربستان سفر رئیس دفتر امنیت ملی سوریه به ریاض را تایید کرد

یک مقام مسئول عربستان سفر رئیس دفتر امنیت ملی سوریه به ریاض را تایید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اللواء، یک مقام سعودی اعلام کرد «علی مملوک» رئیس دفتر امنیت ملی سوریه به درخواست روسیه و برای اعلام اعتراض مسکو به ریاض، به عربستان سفر کرده بود. 

به گفته این مقام سعودی، عربستان با هدف مقابله با هر نوع ادعایی درباره اینکه عربستان در راه دستیابی به راه‌حلی برای بحران سوریه کارشکنی می‌کند، با سفر این مقام ارشد سوریه موافقت کرد.

این منبع افزود عربستان ابتکاری مبتنی بر متوقف کردن حمایت‌ها از «حزب‌الله» لبنان و دیگر شبه‌نظامیان طایفه‌ای از سوریه را در قبال پایان دادن به حمایت‌های خود از معارضان مسلح سوری را ارائه کرد تا به این ترتیب سوری‌ها خودشان مشکلات‌شان را خودشان حل و فصل کنند.

به گفته این منبع، روسیه، عربستان سعودی را به کارشکنی در دستیابی به راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه و تقویت گروه‌های تروریستی با حمایت از معارضان سوری، متهم می‌کند. ولی طرف سعودی با رد این اتهام‌ها، از روسیه خواسته است در پی ایجاد راه‌حلی سیاسی برای بحران سوریه باشد. 

از طرف دیگر، این منبع سعودی این مساله که عربستان از هیات سوری خواسته است از ایران دوری کنند را تکذیب کرد. 

اخیرا، روزنامه لبنانی «الاخبار» از سفر علی مملوک، رئیس دفتر امنیت ملی سوریه به ریاض و دیدارش با «محمد بن سلمان» جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان خبر داده بود. 
 

 

کد خبر : ۲۹۶۰۵۰