خبرگزاری کار ایران

کامرون:

انگلیس برای حمله به مواضع تروریست‌ها در لیبی و سوریه آمادگی دارد

نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد که در صورت وجود تهدید حملات تروریستی در خیابان‌های انگلیس، برای صدور دستور حملات هوایی به مواضع تندروها در لیبی و سوریه آماده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس، پس از ورود به اندونزی در جمع خبرنگاران گفت: «اگر تهدیدی برای انگلیس یا مردم ما در خیابان‌های کشور وجود داشته باشد، آماده هستیم با اقدامی فوری، این تهدید را دفع کرده و از آن جلوگیری کنیم.»

کامرون افزود: «به عنوان نخست‌وزیر همواره دوست دارم تلاش کنم و تدابیر لازم را اتخاذ کنم. در صورت ضرورت، چنین تدابیری اتخاذ خواهد شد؛ خواه منبع این مشکل از لیبی باشد یا از سوریه یا هر مکانی دیگر.»

طبق این گزارش، انگلیس سطح آماده‌باش حملات تروریستی در داخل این کشور را در ماه آگوست گذشته به سطح دو افزایش داد و اعلام کرد که وقوع حمله «مسئله‌ای بسیار محتمل است.»

کامرون در جریان سفر به اندونزی، با مقام‌های این کشور راه‌های همکاری بین دو کشور در جنگ علیه افراط‌گرایان را بررسی می‌کند.

پس از انفجار خون‌بار در شهر ساحلی «سوسه» در تونس که 30 گردشگر انگلیسی نیز در جریان آن کشته شدند، انگلیس مقابله با تروریسم را در اولویت‌های سیاسی خود قرار داده است.

 

 

کد خبر : ۲۹۳۲۶۹