خبرگزاری کار ایران

بینر: برای متوقف کردن توافق هسته‌ای هر کاری می‌کنیم

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تأکید کرد که با دیگر اعضای کنگره برای متوقف کردن توافق هسته‌ای با ایران، «هر کاری که بتوانیم» انجام خواهیم داد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «جان بینر» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، دیروز- چهارشنبه- تأکید کرد با دیگر اعضای کنگره برای جلوگیری از حرکت به طرف اجرای توافق هسته‌ای با ایران، «هر کاری که بتوانیم» انجام خواهیم داد.

بینر در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: «اعضای کنگره امشب زمانی که با تیم رئیس‌جمهور دیدار می‌کنند سوالات بسیار سختی مطرح خواهند کرد، هر کاری بتوانیم برای متوقف کردن این توافق انجام خواهیم داد.»

براین اساس، دیروز «جان کری» وزیر خارجه، «جک لو» وزیر خزانه‌داری و «ارنست مونیز» وزیر انرژی آمریکا گزارش محرمانه‌ای را در مقر کنگره در واشنگتن به قانون‌گذاران آمریکایی ارائه کردند.

این احتمال وجود دارد که اعضای دموکرات و جمهوری‌خواه مجلس سنا و نمایندگان به دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا برای کسب جزئیات توافقی که هدف از آن کاهش تحریم‌های اقتصادی اعمال شده بر ضد تهران در مقابل تضمین تلاش نکردن تهران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای است، فشار بیاورند.

همچنین قرار است کری، لو و مونیز، امروز- پنجشنبه- مدارک خود را به کمیته روابط خارجی مجلس سنا ارائه کنند.

سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا، در ادامه تلاش‌ها برای فشار آوردن به اعضای کنگره برای کارشکنی در روند این توافق، دیروز با گروهی 40 نفره از اعضای مجلس سنا دیدار و درباره راه‌های ممکن درخصوص بازنگری این توافق توسط کنگره گفت‌وگو کرد.

اسرائیل با این توافق به شدت مخالف است.

م

کد خبر : ۲۹۲۱۵۳