خبرگزاری کار ایران

سخنگوی «انصارالله»:

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به زودی معادلات را تغییر خواهند داد

سخنگوی جنبش انصارالله یمن با اشاره به تحولات اخیر در «عدن» در جنوب این کشور، اعلام کرد ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به زودی گام‌های راهبردی را اجرا خواهند کرد که معادلات را تغییر خواهد داد.

به گزارش ایلنا به نقل از المنار، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله در سخنانی گفت: «اظهارات دشمن سعودی درباره موفقیت‌ها در عدن یک درصد دستاوردهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی نیست. جریان‌سازی‌های رسانه‌ای دشمن سعودی تنها در راستای جنگ روانی و تلاش برای بالا بردن روحیه مزدوران خود است که به رغم پشتیبانی گسترده جنگنده‌های دشمن و کشتی‌های جنگی از تحرکات‌شان، متحمل شکست شده‌اند.»

این سخنگو در ادامه گفت‌وگو با تلویزیون «المسیره» افزود: «نیروهای متجاوز که از جریان‌های مختلف از جمله القاعده تشکیل شده‌اند، در چند کیلومتری شهر عدن و برخی مناطق تحت اشغال مستقر هستند. در حالی‌که ارتش و کمیته‌های مردمی آنها را تحت کنترل دارند و خسارات سنگینی به آنها که تلاش می‌کردند به برخی مناطق نفوذ کنند، وارد کرده‌اند.»

محمد عبدالسلام ادعاهای رسانه‌های سعودی مبنی بر تصرف «مثلث العند» در استان لحج را تکذیب کرد.

وی افزود: «آنچه متجاوزان در عدن انجام می‌دهند تلاش برای مسخ و از بین بردن مساله جنوب است. این اقدام متجاوزان پس از آن رخ می‌دهد که ما با شماری از رهبران جنوب به تفاهم‌هایی رسیدیم که به نفع مساله جنوب است.»

سخنگوی جنبش انصارالله بار دیگر تأکید کرد: «حضور نیروهای این جنبش در عدن و استان‌های جنوبی به ضرر جنوبی‌ها و مساله آنها نیست بلک در راستای حفاظت از کشور در برابر تحرکات القاعده بوده و هیچ کسی نمی‌تواند منکر این قضیه باشد.»

محمد عبد السلام از گام‌های راهبردی ارتش و کمیته‌های مردمی خبر داد و تصریح کرد که این اقدام‌ها معادلات این نبرد را به طور کلی تغییر خواهد داد و ملت یمن باید با تمام توان از ارتش و کمیته‌های مردمی در همه استان‌ها حمایت کنند.

کد خبر : ۲۹۱۶۹۴