خبرگزاری کار ایران

اوباما: شانس توافق هسته‌ای کمتر از پنجاه- پنجاه است

رئیس‌جمهور آمریکا همزمان با ادامه مذاکرات هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی در وین، تا حدودی نسبت به گفت‌وگوها ابراز بدبینی کرده و گفته است شانس توافق هسته‎ای پنجاه- پنجاه است.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا به نمایندگان دمکرات مجلس سنا اطمینان داد به دنبال «توافقی بد» با ایران نیست و از آنها خواست تا پایان مذاکرات صبوری پیشه کنند.

باراک اوباما که در جریان رسیدن به توافقی اقتصادی در روزهای اخیر دچار اختلاف با برخی از نمایندگان دمکرات شده بود، روز چهارشنبه ۱۷ تیرماه در کاخ سفید با آن‌ها گفت‌و‌گو کرد و این سخنان را ایراد کرد.

برخی از نمایندگان سنا که در این مراسم حضور داشتند؛ گفته‌اند که بخش اصلی گفت‌وگوها با رئیس‌جمهوری آمریکا، به مذاکرات اتمی ایران اختصاص داشت.

قرار بود با پایان مهلت قبلی تعیین شده در مذاکرات با ایران، اوباما متن توافق را به سنا تحویل داده و برای بررسی آن یک ماه مهلت دهد.

این گزارش حاکی است مخالفتی با اوباما در زمینه تمدید مهلت مذاکرات با ایران از سوی نمایندگان دمکرات سنا، گزارش نشده است.

سایت «پولیتیکو» نیز گزارشی از این مراسم داده است که سه شنبه شب برگزار شده و نوشته است که رئیس‌جمهوری آمریکا همزمان با ادامه مذاکرات هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی در وین، تا حدودی نسبت به گفت‌وگوها ابراز بدبینی کرده است.

سناتور «دیک دوربین»، روز چهارشنبه در گفت‌وگو با «پولیتیکو» اظهار داشت: «اوباما گفت که به نظرش می‌رسد شانس توافق کمتر از پنجاه- پنجاه است و او با توافقی که ضعیف یا قابل اجرا نباشد موافقت نخواهد کرد».

این سناتور آمریکایی افزود: «رییس جمهوری آمریکا گفت اگر توافقی حاصل شود که با استانداردهای او مطابقت داشته باشد، از ما خواهد خواست تا صادقانه با آن برخورد کرده و عجولانه قضاوت نکنند.»

کد خبر : ۲۸۹۱۹۸