خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر خارجه سوریه:

دمشق با همکاری ائتلاف ایران، روسیه و حزب‌الله به مبارزه با تروریسم ادامه می‌دهد

معاون وزیر خارجه سوریه اعلام کرد دولت این کشور با همکاری ائتلاف ایران، روسیه و حزب‌الله لبنان به مبارزه با تروریسم تا ریشه کنی کامل تروریست‌ها از خاک سوریه ادامه خواهد داد.

به گزارش ایلنا به نقل از ایتارتاس، «فیصل المقداد» معاون وزیر خارجه سوریه، دیروز- دوشنبه- در گفت‌وگویی مطبوعاتی اعلام کرد در طول جنگ داخلی افزون بر چهار سال در سوریه، دو گروه در برابر یکدیگر صف کشیده‌اند که یکی تا بن دندان مجهز به انواع سلاح و پول است ولی بویی از اخلاق و ارزش‌های سیاسی به مشامش نرسیده است و دیگری کشورهای مستقلی هستند که در راستای منافع ملی و اخلاقیات مبارزه می‌کنند.

المقداد خاطرنشان کرد «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه از همان روزهای نخست جنگ در کشور، متوجه شده بود که کشورش با یک جنگ بزرگ جهانی - منطقه‌ای مواجه است و تنها راه تداوم جنگ برای فرصت‌طلبان این است که زمینه ورود گروه‌های تروریستی را از سراسر جهان به سوریه فراهم کنند تا بدین ترتیب این گروه‌ها به نیابت از آنها، جنگ در سوریه را ادامه دهند.

معاون وزیر خارجه سوریه در ادامه گفت که زمانی‌که مقامات سوریه درصدد برآمدند تا با کشورهایی که به ارزش‌های استقلال ملی سوریه و نیز خطرات ناشی از فعالیت فزاینده گروه‌های تروریستی در منطقه به خوبی واقف هستند، یک ائتلاف مستحکم تشکیل دهد و در این میان روسیه،‌ ایران و جنبش حزب‌الله سه قطب اصلی این ائتلاف محسوب می‌شوند.

وی تاکید کرد دمشق با همکاری این ائتلاف به مبارزه با تروریسم تا ریشه‌کنی کامل تروریست‌ها از تمامی خاک سوریه و برقراری دوباره ثبات و اقتدار ملی بر کشور ادامه خواهد داد.

کد خبر : ۲۸۸۹۲۲