خبرگزاری کار ایران

اوباما:

جای پرچم کنفدراسیون امریکا داخل موزه است

به عقیده رئیس‌جمهوری آمریکا، ‌پرچم کنفدراسیون یادآور تبعیض نژادی است و باید پایین بیاید.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری کنگره آمریکا،‌ بعد از حادثه تیراندازی کلیسای سیاه‌پوستان در کارولینای جنوبی و درپی درخواست‌های متعدد مسئولان،‌ کاخ سفید اعلام کرد «باراک اوباما» ریاست‌جمهوری آمریکا موافق پایین آوردن پرچم کنفدراسیون است.

«اریک شولتز» سخنگوی کاخ سفید گفت: «رئیس‌جمهوری پیش از این نیز گفته‌بود که پرچم کنفدراسیون متعلق به موزه است و نظر وی در این رابطه تغییری نکرده است.»

در حالی که پرچم کارولینای جنوبی و پرچم ایالات متحده آمریکا بعد از حادثه تیراندازی و به احترام قربانیان این حادثه نیمه برافراشته بوده‌اند اما پرچم کنفدراسیون(که به نوعی نماد برده‌داری و یادگار آن دوران است) همچنان در بالاترین نقطه قرار دارد. این مساله اعتراضات زیادی را در میان مردم و مسئولان به همراه داشته است.

«نورمن برنون» سناتور جمهوری‌خواه ایالت کارولینای جنوبی جمعه شب اعلام کرد که در صدد طراحی یک پیش‌نویس برای پایین آوردن پرچم کنفدراسیون است.

با وجود حوادث تیراندازی اخیر افرادی مانند «مارک سنفورد» و سناتور جمهوری‌خواه ایالت کارولینای جنوبی و «لیندزی گراهام» نامزد ریاست‌جمهوری در انتخابات 2016 آمریکا، اعلام کردند که پرچم کنفدراسیون جزئی از هویت مردم جنوب آمریکا است و نباید در رابطه با پایین آوردن آن صحبت کنیم.

کد خبر : ۲۸۵۱۱۴