خبرگزاری کار ایران

باب کورکر:

کری برای دستیابی به توافق پیش از ۳۰ ژوئن خواسته‌های آمریکا را نادیده می‌گیرد

رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفت که وزیر خارجه این کشور برای دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران شروط مقام‌های آمریکایی را اعمال نمی‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از فاکس نیوز، «باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در برنامه «اتاق خبر» شبکه «فاکس‌نیوز» گفت که «جان کری» وزیر خارجه این کشور برای دستیابی به توافق هسته‌ای قبل از ضرب‌الاجل ۳۰ ژوئن درخواست‌های پیشین آمریکا را نادیده می‌گیرد.

کورکر با تکرار برخی ادعاها درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران گفت: «اگر بتوانیم به توافقی برسیم که ایران را از دستیابی به سلاح هسته‌ای بازدارد، بهترین توافق برای ما و جهان خواهد بود. اما آن‌چه در حال رخ دادن است، این است که جان کری و تیم همراه وی هم‌زمان با به پایان بردن این توافق، آن‌ را از دست می‌دهند.»

وی افزود: «دو مساله بسیار مهم بازرسی از هر مکان در هر زمان دلخواه و همین‌طور درک درست از ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای آن‌ها، پیش از سال ۲۰۰۳ میلادی و از روز نخست وجود داشته است.»

کورکر از ایران خواست بازرسی سرزده از تاسیسات هسته‌ای و پایگاه نظامی را بپذیرد.

کری سه‌شنبه گذشته گفت که احتمال تغییر در تصمیمات مقام‌های کاخ سفید با توجه به شرایط وجود دارد و مقام‌های آمریکا تصمیم ندارند برای افشای ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای ایران در گذشته اصرار کنند.

کد خبر : ۲۸۴۶۷۲