خبرگزاری کار ایران

عبدالملک الحوثی:

جنگ یمن تامین‌کننده منافع اسرائیل است

رهبر جنبش «انصارالله» یمن با تأکید بر اینکه رژیم سعودی فقط نقش مجری را در منطقه ایفا می‌کند، خاطرنشان کرد اسرائیل بزرگ‌ترین استفاده‌کننده تجاوز نظامی ریاض علیه ملت یمن است.

به گزارش ایلنا به نقل از المنار، «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله، شامگاه سه‌شنبه در سخنانی تأکید کرد رژیم سعودی، اسرائیل و آمریکا تلاش می‌کردند تا گفت‌وگوهای «یمنی» در ژنو به تاخیر افتد تا جنایت‌های جدیدی علیه ملت یمن صورت دهند.

الحوثی گفت: «اجازه بدهید سازمان ملل متحد با اتخاذ رویکردی بی‌طرفانه برای موفقیت ماموریت خود در یمن و تلاش‌هایش برای پایان دادن به بحران این کشور، اقدام کند.»

رهبر انصارالله خاطرنشان کرد که اقدام‌های عربستان سعودی در قبال یمن تجاوز، ظلم و جنایت است که هیچ توجیهی برای آن وجود ندارد و ملت یمن نیز به جز مقاومت چاره‌ای ندارد.

وی با تاکید بر اینکه رژیم عربستان سعودی با هدایت آمریکا و حمایت اسرائیل علیه یمن اقدام کرد، تاکید کرد رژیم سعودی فقط نقش مجری را ایفا می‌کند و ابزاری در دست دیگران است که از آن علیه ملت‌های منطقه استفاده می‌‌کنند.

عبدالملک بدرالدین الحوثی با تاکید بر اینکه رژیم سعودی حرمت همجواری را رعایت نکرده و بدون توجیهی به ملت شریف یمن تجاوز کرده است، گفت: «جنایت‌‌های وحشتناکی که در حق کودکان و زنان یمنی انجام شده نشانه قدرت نیست بلکه نشانه آن است که متجاوزان از ارزش‌های انسانی و اخلاقی بویی نبرده‌اند.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «ملت ما اکنون حقیقت آمریکا را بیشتر از هر زمانی دیگری درک کرده است و از خطراتی که اسرائیل علیه کل منطقه دارد، آگاه است. حمایت برخی نیروهای سیاسی از این تجاوز نظامی سعودی خیانت ملی قلمداد می‌شود و پیامدهای منفی در آینده این کشور دارد.»

الحوثی خاطرنشان کرد: «ادامه تجاوز به یمن ماهیت نقشی را که رژیم سعودی در منطقه ایفا می‌کند، نشان می‌دهد و بزرگ‌ترین بهره گیرنده از این تجاوز اسرائیل است.»

کد خبر : ۲۸۴۳۷۳