خبرگزاری کار ایران

درخواست بان کی‌مون برای برقراری آتش‌بس موقت در یمن

دبیر کل سازمان ملل خواستار برقراری آتش‌بس حداقل دو هفته‌ای در یمن شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بان کی‌مون» دبیر کل سازمان ملل متحد که برای مشارکت در مذاکرات گروه‌های یمنی به ژنو رفته است، امروز- دوشنبه- خواستار برقراری آتش‌بس بشردوستانه دو هفته‌ای در یمن به مناسبت ماه رمضان شد.

دبیر کل سازمان ملل در کنفرانس خبری خود در ژنو گفت که موجودیت یمن در معرض خطر قرار گرفته است و همه طرف‌ها مسئول پایان دادن به درگیری‌ها و تلاش برای صلح هستند.

بان کی‌مون افزود که فرصت زیادی پیش‌رو نداریم در حالی‌که قدرت برخی گروه‌های تروریستی رو به افزایش است و نمی‌توان بیشتر از این دردها و رنج‌ها را تحمل کرد.

بر این اساس، پس از کش و قوس‌های فراوان، کنفرانس ژنو برای گفت‌وگو بین گروه‌های مختلف یمنی با حمایت سازمان ملل متحد، ساعاتی پیش البته بدون حضور انصارالله و متحدانش آغاز شد.

دبیرکل سازمان ملل، پیش از این گفته بود که هدف از این نشست، پیدا کردن راهی برای آتش‌بس، برنامه‌ای برای عقب‌نشینی نیروهای حوثی‌ و افزایش کمک‌های انسان‌دوستانه است.

این در حالی است که نمایندگان احزاب و گروه‌های یمنی قبل از عزیمت به ژنو، تأکید کردند که توقف تجاوزات عربستان به یمن و لغو محاصره ظالمانه مردم این کشور مهم‌ترین و نخستین موضوعاتی است که در این نشست مطرح خواهد شد.

 

کد خبر : ۲۸۳۹۸۷