خبرگزاری کار ایران

«جبهه النصره» سناریوی داعش علیه ارتش لبنان را فاش کرد

یکی از سرکرده‌های گروه تروریستی جبهه النصره فاش کرد که گروه داعش برای انجام عملیاتی تروریستی در اوایل ماه مبارک رمضان علیه ارتش لبنان برنامه‌چینی می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از السفیر، یکی از سرکرده‌های گروه تروریستی جبهه النصره در سوریه فاش کرده است که گروه داعش در نظر دارد اوایل ماه رمضان عملیاتی تروریستی در «طرابلس» لبنان صورت دهد.

گفته می‌شود این اقدام شک‌برانگیز جبهه النصره علیه داعش یا در چارچوب تلاش برای ایجاد ارعاب نسبت به اوضاع امنیتی در شمال لبنان در پی نبرد «القلمون» و «جرود عرسال» و یا در چارچوب رقابت بین این دو رقیب تروریستی صورت گرفته است.

براین اساس، یکی از سرکردگان گروه تروریستی جبهه النصره در صفحه خود در شبکه اجتماعی «توییتر» به نام «أس الصراع فی الشام» اطلاعاتی درخصوص توطئه داعش برای هدف قرار دادن نیروهای ارتش لبنان در اوایل ماه رمضان در استان شمالی این کشور، ارائه داده است.

در این توییت آمده است که گروه «داعش برای عملیاتی بزرگ در طرابلس در نخستین روز ماه رمضان علیه ارتش لبنان آماده می‌شود. قرار است این عملیات به سرکردگی ابوقتاده، عضو عراقی این گروه اجرایی شود.»

 ابوقتاده که از استان «الرقه» سوریه به شهرک «الرمل» در طرابلس لبنان آمده است، برخی از هسته‌های خفته در این کشور را فعال کرده است.

 

کد خبر : ۲۸۳۹۰۴