خبرگزاری کار ایران

نگرانی پنتاگون از انتشار ویدئوی دستیابی داعش به تجهیزات آمریکایی

مقام‌های پنتاگون از دستیابی گروه تروریستی داعش به تجهیزات نظامی آمریکایی در عراق در یک ویدئو تازه منتشر شده ابراز نگرانی کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از دیلی میل، ویدئویی که به تازگی توسط اعضای گروه تروریستی داعش منتشر شده است، نشان می‌دهد که اعضای این گروه در درگیری‌های اخیر در  شهر «الکرمه» در شرق فلوجه به تجهیزات نظامی آمریکایی دست پیدا می‌کنند و این امر موجبات نگرانی شدید مقام‌های پنتاگون را فراهم کرده است.

ویدئوی منتشر شده توسط داعش اعضای این گروه تروریستی را در حال راندن خودروهای نظامی آمریکایی مدل «هاموی»، کامیون‌های باری و خودروهای نظامی مقاوم به انفجار مین و کمین جاده‌ای موسوم به «ام آر ای پی اس» نشان می‌دهد که خمپاره‌اندازهای پیشرفته و سلاح‌های سنگین در اختیار دارند.

«رالف پیترز» ژنرال ارتش آمریکا گفت: «داعش در حال حاضر هزاران خودروی مجهز نظامی آمریکایی را به دست آورده است و به این ترتیب هر دو طرف درگیر در عراق از یک نوع خودرو و یک نوع تجهیزات نظامی استفاده می‌کنند.»

وی افزود که گروه تروریستی داعش در سال گذشته میلادی حدود دو هزار خودروی نظامی آمریکایی هاموی را در اختیار خود گرفت و اگر آمریکا به ارسال تجهیزات نظامی ادامه دهد، باعث قدرتمندتر شدن این گروه تروریستی می‌شود.

کد خبر : ۲۸۱۶۷۸