خبرگزاری کار ایران

رونمایی از سامانه موشکی «زلزال» أنصارالله/ کشته و اسیر شدن ده‌ها نظامی سعودی

در حالی‌که عربستان سعودی به عملیات نظامی خود علیه مناطق مختلف یمن ادامه می‌دهد، توانمندی‌های نظامی خود را با رونمایی از سامانه موشکی «زلزال» به نمایش گذاشت.

به گزارش ایلنا به نقل از «المسیره»، یک منبع یمنی، دیروز- یکشنبه- اعلام کرد ده‌ها تن از عناصر ارتش عربستان سعودی در حمله ارتش یمن و کمیته‌های انقلابی به پایگاه نظامی «العین الحاره» عربستان کشته شدند.

پایگاه نظامی العین الحاره در منطقه «عسیر» عربستان ۴۵ دستگاه تانک، ۵۵ دستگاه خودروی هامر و تعداد زیادی توپ و ادوات نظامی را به علاوه ۴۶۵ موشک دور برد زمین به زمین در خود جای داده است.

این منبع یمنی یادآور شد در حمله نیروهای ارتش یمن یمن و نیروهای کمیته‌های انقلابی به این پایگاه، بیش از ۵۰ تفنگدار سعودی کشته و بیش از ۴۰ نفر اسیر شدند.

از سوی دیگر، پس از آنکه نیروهای یمنی از یک سامانه موشکی جدید و ساخت این کشور به نام «زلزال» رونمایی کردند، صدها نفر از ساکنان جنوب عربستان با رها کردن خانه‌های خود، این مناطق را ترک کردند.

از سوی دیگر، یک منبع امنیتی گفت که بمباران مناطق مرزی استان حجه باعث شهادت 7 شهروند یمنی شد و دو شهید و چند مجروح نیز حاصل حمله جنگنده‌های عربستان به سد تاریخی مارب بوده‌اند.

کد خبر : ۲۸۰۹۷۲