خبرگزاری کار ایران

رئیس سیا: مقابله با داعش طولانی مدت خواهد بود

رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)اعلام کرد پیشروی‌های اخیر داعش در عراق و سوریه نشان می‌دهد مبارزه با این گروه تروریستی که بخش‌های وسیعی از این دو کشور را تصرف کرده است، طولانی مدت خواهد بود.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «جان برنان» رئیس سیا یادآور شد پیشروی‌های اخیر داعش در عراق و سوریه نشان می‌دهد مبارزه با این گروه تروریستی که بخش‌های وسیعی از این دو کشور را به تصرف خود درآورده است، مدت زمان زیادی به طول خواهد انجامید.

برنان گفت: «ولی باید اعلام کنم اطلاعاتی درباره توانمندی‌های گروه داعش و چالش‌های دولت عراق در اختیار داریم و می‌دانیم که تنش‌های فرقه‌ای بحران را تشدید می‌کند.»

این مقام آمریکایی تاکید کرد راهکار موفقیت‌آمیز برای مبارزه با گروه داعش در عراق و سوریه، باید متشکل از تاکتیک‌های سیاسی و نظامی باشد.

رئیس سیا در ادامه گفت :« عقیده قاطع من این است که نمی‌توانیم این مشکل را تنها در میدان نبرد حل کنیم بلکه باید فشار را بر آنها نگه داریم و در عین حال روند سیاسی مناسبی را دنبال کنیم که می‌تواند طرفین را در عراق و سوریه کنار یکدیگر نگه دارد تا آنها بتوانند درباره داشتن آینده‌ای مسالمت‌آمیز تصمیم‌گیری کنند.»

آمریکا ائتلاف متشکل از برخی کشورهای عربی و غربی را در سپتامبر 2014 تشکیل داد.

کد خبر : ۲۸۰۹۵۶