خبرگزاری کار ایران

آژانس بین‌الملل انرژی اتمی:

ایران به تعهدات هسته‌ای خود به طور کامل پایبند بوده است

asdasd
کد خبر : ۲۸۰۳۹۳

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی گزارشی محرمانه‌ اعلام کرد که ایران در ارتباط با یکی از دو مسئله‌ای که این نهاد خواستار تحقیق درباره آن بود، اطلاعاتی ارائه داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، در گزارش آژانس که به کشورهای عضو ارائه شده، تاکید شده است: «تهران اطلاعاتی را در رابطه با یکی از اقدام‌های خود در میان گذاشته و آژانس و ایران توافق کرده‌اند که همچنان به گفت‌وگوهای خود درباره این اقدام‌های انجام‌شده ادامه دهند و در آینده‌ای نزدیک هم با یکدیگر دیدار برگزار کنند.»

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این گزارش همچنین با تاکید بر این‌که همچنان ضرورت دارد ایران به پرسش‌های آژانس درباره دسترسی به پایگاه نظامی پارچین پاسخ بدهد، اعلام شده است که دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل همچنان آمادگی دارد که اقدام‌های خود را برای حل و فصل تمام مسائل عمده با ایران تسریع کند، اگر ایران نیز همکاری‌های خود را افزایش داده و زمینه دسترسی به اطلاعات، اسناد، مراکز و اشخاص مورد نیاز را فراهم کند.

در این گزارش آمده است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به مذاکره با ایران و دیدار با نمایندگان این کشور برای حل مسائل باقی‌مانده ادامه می‌دهد.

«یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین در این گزارش پایبندی کامل ایران به توافق موقت برنامه اقدام مشترک را تایید کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز