خبرگزاری کار ایران

عربستان از شناسایی عامل انتحاری قطیف خبر داد

asdasd
کد خبر : ۲۷۹۱۶۴

عربستان سعودی اعلام کرد که عامل حمله انتحاری به مسجدی در منطقه قطیف در شرق این کشور را که به شهادت ۲۱ نفر منجر شد، شناسایی کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزرات کشور عربستان سعودی با اعلام اینکه یکی از عناصر مرتبط با گروه تروریستی داعش مسئول حمله به مسجد «امام علی (ع)» در شهرک «القدیح» در قطیف است، در بیانیه‌ای تصریح کرد: «نام این فرد صالح بن عبد الرحمن الصالح القشعمی و دارای ملیت عربستانی بود. وی به دلیل ارتباط با یک گروه تروریستی، تحت تعقیب دستگاه‌های امنیتی قرار گرفته بود. وی دستورات داعش را از خارج از کشور دریافت می‌کرد.»

داعش با بر عهده گرفتن مسئولیت حمله انتحاری روز جمعه به قطیف، نام عامل آن را «ابوعامر النجدی» اعلام کرده است.

هم‌زمان، «منصور الترکی» سخنگوی وزرات کشور عربستان سعودی با اعلام خبر بازداشت عناصر یک گروه تروریستی وابسته به داعش در این کشور، تصریح کرد که این گروه به آموزش کودکان کم سن و سال و جمع‌آوری پول برای تامین مالی عملیات‌های تروریستی خود اقدام می‌کرد.

ناظران سیاسی می‌گویند که حمله تروریستی قطیف و نقش اصلی داعش در آن، تایید می‌کند که برگ برنده دولت عربستان سعودی که ثبات و امنیت داخلی است، از بین رفته است؛ چرا که عناصر این گروه تندرو در نفوذ به عمق عربستان و شکستن دیوار امنیتی این کشور موفق عمل کرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز