خبرگزاری کار ایران

واکنش‌های بین‌المللی به حمله به مسجد شیعیان در عربستان

asdasd
کد خبر : ۲۷۸۸۰۸

حمله تروریستی به یکی از مساجد شیعیان در منطقه‌ای در شرق عربستان که به شهادت دست‌کم ۲۱ نمازگرار انجامید، با موجی از واکنش‌های بین‌المللی همراه شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه‏، سخنگوی «بان کی‌مون» دبیر کل سازمان ملل متحد‏، شامگاه جمعه در بیانیه‌ای حمله تروریستی خون‌بار به مسجد «امام علی‌ (ع)» در شهرک «القدیح» در منطقه «القطیف» عربستان را به شدت محکوم و تأکید کرد: «دبیر کل سازمان ملل متحد متذکر می‌شود که چنین حملاتی در اماکن عبادتی، منزجر کننده بوده و هدف تشدید مناقشات فرقه‌ای را دنبال می‌کند. عاملان این حمله نیز باید فورا دستگیر و محاکمه شوند.»

شورای امنیت سازمان ملل نیز در بیانیه‌ای که در محکومیت این حمله تروریستی صادر کرد‏‏، بر لزوم بازداشت و محاکه عاملان، طراحان‏، تامین کنندگان مالی و حامیان این اقدام‌های «شرم‌آور و تروریستی» تأکید کرد.

شورای امنیت در این بیانیه با اشاره به اعلامیه گروه تروریستی داعش درباره برعهده گرفتن مسئولیت این عملیات انتحاری، خاطرنشان کرد: «داعش باید شکست بخورد و تعصب، خشونت و تنفری که این گروه از آن حمایت می‌کند، باید ریشه‌کن شود.»

حادثه تروریستی عصر روز جمعه با محکومیت کاخ سفید نیز همراه شد. «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت: «ما این خشونت را محکوم می‌کنیم و حزن و تاسف خود را نسبت به کشته شدن شماری مسلمان اعلام می‌کنیم.»

سخنگوی کاخ سفید با بیان این‌که مشخص کردن عوامل حادثه تروریستی القطیف به زمان و بررسی نیاز دارد، تصریح کرد: «هنوز نمی‌توان صحت و صقم بیانیه‌ای را که در آن داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است، تأیید کرد.»

اتحادیه عرب، شورای همکاری خلیج‌فارس و سازمان همکاری خلیج‌فارس نیز حمله تروریستی روز گذشته به مسجد امام علی (ع) در شهرک القدیح در القطیف را که به شهادت دست‌کم ۲۱ نفر و زخمی شدن بیش از ۱۲۵ نفر دیگر منجر شده است، به شدت محکوم کردند.

جنبش حزب‌الله لبنان نیز‏، عصر روز گذشته با صدور بیانیه‌ای، اعلام کرد که جنایت حمله به مساجد و اماکن دینی جنایتی است که در جهان اسلام روی می‌دهد و اصحاب تفکر تکفیری- تروریستی جنایتکار اهداف دشمنان امت اسلام را اجرا می‌کنند.

حزب‌الله در بیانیه خود، با متهم کردن مقام‌های عربستان سعودی به حمایت مالی و رسانه‌ای از جنایتکاران تکفیری، رژیم سعودی را مسئول اصلی این جنایت‌ها معرفی کرد.

شیخ الازهر، وزیر اوقاف و مفتی مصر نیز حادثه تروریستی در یکی از مساجد شهرک القدیح در القطیف عربستان را محکوم کردند.

کشورهای ایران‏، عراق، لبنان، بحرین، اردن، قطر، تونس، الجزایر و کویت و برخی از کشورهای اروپایی نیز از جمله انگلیس حادثه تروریستی روز جمعه علیه مسجد شیعیان عربستان را به شدت محکوم و با دولت و ملت این کشور ابراز همدردی کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز