خبرگزاری کار ایران

پلیس آمریکایی قاتل جوان سیاه‌پوست محاکمه نمی‌شود

مقام‌های قضایی ایالت میسوری آمریکا اعلام کردند که مدارک برای محکومیت پلیس قاتل جوان ۱۸ ساله سیاه‌پوست این ایالت کافی نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «جنیفر جویس» دادستان محلی شهر «سنت لوئیس» در ایالت میسوری گفت «جیسن فلنری» پلیس سفیدپوست که در هشتم اکتبر گذشته «وون دریت مایرز» جوان ۱۸ ساله سیاه‌پوست را به ضرب گلوله کشت، محاکمه نمی‌شود.

جویس گفت که مایرز نخست اقدام به شلیک کرده است و مامور پلیس در دفاع از خود به وی شلیک کرده است.

وی افزود که بازرسان مدارک موجود از جمله مدارک فیزیکی و سخنان شاهدان را بررسی کردند اما امکان بازجویی مستقل از مامور پلیس یا سه نفری که در شب تیراندازی همراه مایرز بودند، وجود نداشته است.

کالبدشکافی خصوصی به درخواست خانواده مایرز نشان می‌دهد که وی شش بار از ناحیه پشت پا و یک بار در ناحیه سر هدف گلوله قرار گرفته است.

 «جریل کریسمس» وکیل خانواده مایرز با رد هرگونه ادعا درباره مسلح بودن وی گفت که فلنری از سلاح خود به‌‌ همان شکلی استفاده کرد که در صحنه‌سازی قتل «والتر اسکات» شهروند سیاه‌پوست در کارولینای‌شمالی انجام شد.

تظاهرات گسترده‌ای علیه خشونت ماموران پلیس آمریکا در قبال شهروندان سیاه‌پوست این کشور و روند قضایی با تبعیض‌نژادی در ایالت‌های مختلف، در سال گذشته میلادی و جاری صورت گرفت.

کمیته بازرسی کابینه «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا روز گذشته -دوشنبه- اصلاحیه‌ای را برای محدود کردن استفاده از سلاح توسط ماموران پلیس این کشور منتشر کرد.

کد خبر : ۲۷۸۰۷۴